رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان‌های شایسته و توانمند است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان‌های شایسته، توانمند و پایبند به مبانی انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز یکشنبه در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان قمر بنی‌هاشم(ع) اراک، افزود: تعلیم و تربیت نیروی انسانی یکی از عوامل مهم ترقی و پیشرفت همه‌جانبه کشور است و آموزش و پرورش در خط مقدم این جبهه قرار دارد.

وی ادامه داد: نیروی انسانی؛ مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است که تکریم و مدیریت بهینه این سرمایه گرانبها لازمه پویایی و کارآمدی مدارس است.

امام جمعه اراک بیان کرد: مدیریت و ساماندهی بهینه نیروی انسانی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای اتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: معلم، محتوای آموزشی و فضای فیزیکی مدرسه سه رکن اساسی آموزش و پرورش هستند و باید خاطره خوبی از روز اول مدرسه در ذهن دانش‌آموزان ایجاد شود.

وی ادامه داد: نظام‌های آموزشی کشورهای غربی اهداف مادی و دنیوی را دنبال می کنند اما نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بر اساس مسائل اخلاقی و دینی شکل گرفته و آموزه های دین مبین اسلام در ذات آن نهفته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ارکان نظام آموزشی کشور بر توانمندی علمی دانش آموزان در کنار تربیت اخلاقی و مهارتی استوار است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: آموزش و پرورش اگر به امر تربیت دانش آموزان در کنار تحصیلشان توجه نکند این نهاد آموزشی وظیفه خود را به درستی انجام نداده است.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha