معاون وزیر آموزش‌وپرورش: دولت چهاردهم بر فراهم شدن فرصت‌ برای زنان توانمند عزم جدی دارد

شیراز - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت چهاردهم عزم جدی دارد فرصت‌هایی بیش از گذشته برای دختران و زنان توانمند این سرزمین ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضوان حکیم زاده ، یکشنبه در زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه راضیه شیراز اظهار کرد: دختران دانش آموز باید از هم‌اکنون بکوشند تا خود را آماده کنند و در وجود خود با علم و دانش سرمایه گذاری کنند تا آماده نقش آفرینی موثر در ایران آینده باشند.

حکیم زاده افزود: دولت چهاردهم با وفاق ملی و همدلی شروع به کار کرده و عزم و اراده جدی برای استفاده از توانمندی بانوان دارد.


نقش‌های مختلف بانوان قابل جمع با یکدیگر است

وی ادامه داد: تحصیل دریچه‌ای به دنیای فرصت‌ها است و دختران و زنان این افتخار را دارند که می توانند از سوی توانمتد و افتخارآفرین باشند و از سوی دیگر جایگاه ارزشمند مادری را هم داشته باشند.

او ادامه داد: من در ۱۹ سالگی مادر شدم و همزمان مراحل دانشگاه و اشتغال را در جایگاهی مادری گذراندم. بنابراین دختران این افتخار را دارند که می‌توانند این نقش‌ها را با یکدیگر جمع کنند.

حکیم زاده بیان کرد: تحصیل فرصتی برای خودسازی و شکوفایی است و چنانکه تاریخ نا نیز اثبات کرده قابل جمع شدن با دیگر وظایف زنان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان نمونه‌هایی از قرآن کریم، گفت: با اعتماد به نفس بیان می‌کنیم که بدین اسلام بیشترین و والاترین ارزش را به زنان داده و نباید اجازه دهیم که برداشت‌های اشتباه دیگران به ما تحمیل شود، بلکه باید مستقیم به سراغ قرآن برویم.

وی بیان کرد: خداوند در آیات مختلف زنان را به عنوان الگو و نمونه معرفی کرده، از جمله آسیه مادر حضرت موسی (ع) نمونه توکل به خداوند است که پیامبر نبوده اما مورد خطاب خداوند قرار گرفته، دختران شعیب (ع) که پیامبر خدا با آنها مشورت کرده و همسر فرعون که به عنوان نمونه فرد مومن معرفی شده است.

وی اضافه کرد: زنان افرادی مصرف گرا جلوه داده می‌شوند در حالی که همسر فرعون با اینکه ملکه بود از مکنت بسیاری برخوردار بود، اما به همه اینها برای ایمان خود پشت پا زد.

۹۵۰ هزار دانش‌آموز فارس از امروز سال جدید تحصیلی خود را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha