آغاز سال تحصیلی برای ۷۵۰۰ کودک فاقد سرپرست موثر در خانه‌های بهزیستی

تهران- ایرنا- ۷۵۰۰ کودک فاقد سرپرست موثر در خانه‌های مراقبت شبانه‌روزی سازمان بهزیستی امروز یکشنبه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، امروز یکشنبه کودکان از سراسر کشور با سلام و صلوات از زیر قرآن رد شدند تا سال خوبی را آغاز کنند و فرد مفیدی برای خود و جامعه باشند. اما کودکانی هستند که به علت های مختلف، چند صباحی را مهمان خانه های نگهداری شبانه روزی سازمان بهزیستی هستند.

این کودکان که از آغوش پدر و مادر محروم مانده اند اما امید به آینده را در دل دارند. این روزها ۷۵۰۰ کودک محصل در دره های سنی ۷ تا ۱۸سال در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی با یاری موسسات همراه این سازمان، آماده حضور در مدارس شدند و روز اول مهر از زیر قرآن رد شده و به مدرسه رفتند.

به جای مادرشان بانویی که هم نقش مادر و هم نقش مربی را دارد آنان را همراهی کرد و به جای مادر و بعضا به جای پدر در کنار آنان در مدرسه حضور پیدا کرد. امسال با ابلاغ دستورالعمل ویژه دادستان کل کشور در خصوص الزام به مساعدت در خصوص تحصیل کودکان و جلوگیری از بازماندگی آنان از تحصیل، کمک شایانی به حضور تمام کودکان مقیم در خانه های شبانه روزی در مدارس شد.

آغاز سال تحصیلی برای ۷۵۰۰ کودک فاقد سرپرست موثر در خانه‌های بهزیستی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha