۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85580298
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخستین خانه کودک و نوجوان دختران بهزیستی دزفول افتتاح شد

دزفول - ایرنا - نخستین خانه کودک و نوجوان دختران هفت تا ۱۲ سال دزفول روز سه شنبه همزمان با هفته دولت با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان به بهره برداری رسید.

مدیرکل بهزیستی خوزستان روز سه شنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه خانه کودک و نوجوان ظرفیت نگهداری ۱۲ کودک بی سرپرست و یا بدسرپرست را دارد، بیان کرد: مرکز افتتاح شده، سیزدهمین مرکز شبانه روزی خوزستان است.

مهران کریمیان ادامه داد: هم اکنون ۲۱۹ کودک در مراکز شبانه روزی کودکان ذیل اداره کل بهزیستی خوزستان نگهداری می شوند که تلاش این اداره کل بازپیوند کودکان به خانواده های خود و یا واگذاری آنها به خانواده های دارای صلاحیت به عنوان فرزندان خوانده است.

وی افزود: اقدام های گسترده ای توسط خانه های کودک و نوجوان ذیل بهزیستی خوزستان در حال انجام است تا این کودکان در تمام ابعاد پرورشی، آموزشی، اجتماعی و تحصیلی با استفاده از مددکاران و روانشناسان متخصص رشد کنند و آماده حضور و نقش آفرینی در جامعه باشند.

نخستین خانه کودک و نوجوان دختران بهزیستی دزفول افتتاح شد

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: ۲۲ کودک زیر پوشش بهزیستی خوزستان از ابتدای امسال تاکنون در قالب فرزندخواندگی به خانواده های متقاضی دارای صلاحیت واگذار شده است.

وی راه اندازی این خانه را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: نگهداری از فرزندان و کودکانی که دچار آسیب های خانوادگی هستند، دشوار است.

کریمیان با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نمی تواند جای خانواده را برای کودکان پر کند، گفت: وظیفه اصلی بهزیستی تلاش برای بازگشت کودکان زیر پوشش مراکز شبانه روزی این سازمان به آغوش خانواده است.

به گزارش ایرنا، خانه کودک و نوجوان دختران هفت تا ۱۲ ساله رادمان دومین خانه کودک و نوجوان است که توسط موسسه خیریه رادمان در دزفول به بهره برداری رسیده است. اسفند ۱۴۰۰ این موسسه خیریه نخستین خانه کودک و نوجوان پسران هفت تا ۱۲ ساله را در این شهرستان به بهره برداری رسانده بود.

حدود هشت و نیم درصد جمعیت استان خوزستان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند؛ ماهانه بیش از یکهزار و ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی دولت به حساب خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در خوزستان به عنوان مستمری واریز می‌شود.

۳۷ مرکز شبانه روزی معلولان، ۱۳ مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان و ۲۱ اورژانس اجتماعی در خوزستان وجود دارد.

جامعه هدف سازمان بهزیستی در کشور شامل سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابانی، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی و همچنین مصرف کنندگان مواد مخدر است.

۲ تا ۶ شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha