هنرستان فنی و حرفه ای شهید فخری زاده در قشم به بهره‌برداری رسید

قشم - ایرنا - هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه شهید محسن فخری زاده با صرف ۲۵ میلیارد ریال اعتبار امروز یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ و دومین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این هنرستان فنی و حرفه ای با حضور حامد فخری زاده فرزند این شهید والامقام و مدیران شهرستانی و سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح و به بهره برداری رسید.

این هنرستان سه کلاسه در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع در ۲ طبقه ساخته شده است.

مدیر هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه شهید فخری زاده قشم در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این هنرستان در سه رشته مکاترونیک، معماری داخلی، شبکه نرم افزار برای بهره برداری دانش آموزان پسر شهر قشم افتتاح شده و ظرفیت پذیرش ۷۵ دانش آموز را دارد.

حسن سهرابی افزود: این هنرستان با مشارکت ۲۵ میلیارد ریال اولیای دانش آموزان و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مورد بهره برداری قرار گرفت.

در آیین افتتاح و بهره برداری از این هنرستان فنی و حرفه ای، رییس سازمان منطقه آزاد قشم، امام‌جمعه، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، تعدادی از مسوولان محلی، اولیا و دانش‌آموزان حضور داشتند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ بیش از ۳۲ هزار دانش آموز در شهرستان قشم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۹ هزار ۳۸۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی، هفت هزار و ۳۲۹ نفر متوسطه اول و چهار هزار و ۵۴۱ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل می پردازند.

شهید فخری‌زاده معاون وقت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی(سپند) عصر روز جمعه هفتم آذرماه ۱۳۹۹ توسط عناصر تروریست مسلح در «آبسرد» تهران ترور و به شهادت رسید.

این شهید والامقام به‌عنوان یکی از دانشمندان زبده در عرصه صنایع راهبردی و دفاعی کشور و همچنین از اساتید نامدار دانشگاه و جامعه علمی کشور، همواره عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از این مرز و بوم صرف کرده است.

وی از جمله مجاهدان مخلص انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد. اما در اهمیت و بزرگی و تاثیرگذاری این مرد بزرگ همین بس که برای مهار اندیشه‌اش، یکی از پیچیده‌ترین ترور قرن طراحی و اجرا شد.

مانوس بودن با قرآن یکی از ابعاد شخصیت شهید فخری‌زاده بود وی تلاوت قرآن را تنها به منظور گرفتن پاداش نمی‌خواند بلکه بهره‌ها و فهم‌های علمی از یافته‌های قرآنی می‌کردند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha