آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در اول مهر به نواختن زنگ مهر، ایثار و نماز همراه با آغاز سال تحصیلی،بررسی سریع ابعاد حادثه معدن زغال سنگ طبس،آغاز سال تحصیلی برای ۷۵۰۰ کودک فاقد سرپرست،بهره‌برداری ۱۷۰۰ پروژه و ۸ هزار کلاس درس،مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا،جان‌باختن ۱۷۹ نفر در تصادفات تعطیلات پایانی تابستان و دستور ویژه برای خدمت‌رسانی به مصدومان معدن طبس و زلزله بجنورد پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

شیفت کاری چگونه سلامت کارکنان را مختل می‌کند؟

پژوهش‌ها نشان می‌دهد شیفت‌های کاری در ساعات غیرمعمول، آثار مخربی را بر جسم و روان کارکنان می‌گذارد. ‫چنانچه کار شما در شب است‪ ،‬شما در این حالت بر خلاف ساعت بیولوژیکی بدن خود عمل می‌کنید‪.

شیفت کاری به نوعی از کار اطلاق می‌شود که خارج از برنامه معمول هفت صبح تا پنج بعدازظهر انجام می‌شود‪ .‬‬بسیاری از صنایع وابسته به شیفت کاری هستند و میلیون‌ها انسان‬ ‫در مشاغلی که الزام آن شیفت کاری است مشغول هستند. ‬شیفت کاری به صورت شیفت‌های شب‪ ،‬عصر‪ ،‬ابتدای صبح و‬ ‫شیفت‌های چرخشی است‪.‬‬

‫شیفت‌ کاران به میزان چشمگیری کمتر از ‪ ۳‬ ساعت در روزهای کاری خود می‌خوابندبنا بر داده‌های موجود، حدود ‪ ۲‬درصد کارگران در ایالت متحده آمریکا، خارج از ساعات کاری معمول کار می‌کنند‪.‬‬ ‫بیشتر شیفت‌کاران در مشاغل خدماتی مانند آتش نشانی‪ ،‬پلیس‪ ،‬تهیه و صرف غذا‪ ،‬مراکز بهداشتی درمانی و حمل و نقل‬ ‫هستند.‪ادامه خبر را اینجا بخوانید.

استقرار ۱۸۰ محیط بان برای موسم گاوبانگی در طبیعت مازندران

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از استقرار ۱۸۰ محیط‌بان برای موسم گاوبانگی در استان مازندران خبر داد و گفت: ورود تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی در ایام گاوبانگی به جنگل‌های مازندران، ممنوع و هر نوع درخواست فعالیت و همکاری مشروط به ارائه درخواست کتبی، هماهنگی و دریافت مجوز محیط زیست از اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران است.

 سردار رضا بنی‌اسدی‌فر درباره اقدامات یگان حفاظت محیط زیست با توجه به فصل گاوبانگی که از اواخر شهریور آغاز می‌شود و تا اواسط مهر ادامه دارد، افزود: در اجرای برنامه‌های حفاظتی، یگان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران با همکاری و هماهنگی‌های به عمل آمده با مرجع قضایی، به منظور تأمین و افزایش ضریب امنیت مناطق و حفظ آرامش گونه مرال در این ایام از ورود و حضور افراد، گروه‌های طبیعت گردی و تورهای گردشگری به زیستگاه‌های مرال در عرصه‌های جنگلی و حفاظت شده این استان از نیمه شهریور تا اواسط مهر با هر توجیهی ممنوع است.

وی تأکید کرد: دامداران ملکف به خروج دام از مراتع، مناطق جنگلی و حفاظت شده در موعد مقرر قانونی هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هیچ فردی بدون کلاس و مدرسه نمی‌ماند/ادامه ثبت‌نام دانش‌آموزان

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده‌ها نگران ثبت‌نام فرزندان خود نباشند، گفت: قول می دهم که هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس و مدرسه نماند و همه دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام شوند.

 علیرضا کاظمی در حاشیه مراسم اقامه نماز دانش آموزان با بیان اینکه دانش‌آموزان در طول سه ماه تابستان فرصت ثبت‌نام داشتند اما به مدارس مراجعه نکرده‌اند، اظهار داشت: بخشی از دانش آموزانی که ثبت نام نشده اند به دلیل مهاجرت و جابجایی است.

وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌ها از یک منطقه به منطقه دیگر یا از یک شهر به شهر دیگر جابه جا شده‌اند که به طور طبیعی این دانش آموزان در مدارس ثبت‌ نام می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جان‌باختن ۱۷۹ نفر در تصادفات تعطیلات پایانی تابستان

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، در جدیدترین گزارش خود از وضعیت تردد و تصادفات جاده‌ای در تعطیلات پایانی تابستان، از کاهش قابل‌توجه تصادفات در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۱۷۹ نفر در تصادفات چهار روز پایانی تابستان جان باختند.

سردار سیدتیمور حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چهار روز پایانی تعطیلات تابستانه ۱۶۵ میلیون تردد در کشور ثبت شد به افزایش چشمگیر سفرها در آخرین روزهای شهریور اشاره کرد و افزود: با وجود افزایش ترددها، شاهد کاهش ۱۶ درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

وی با ارائه آماری دقیق از تردد وسایل نقلیه در این بازه زمانی اظهار داشت: طبق آمارهای به‌دست‌آمده از سامانه‌های ترافیکی، در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ساعت ۲۴ روز ۳۱ شهریور، ۱۶۵ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است. این حجم بالای تردد نشان‌دهنده افزایش چشمگیر سفرها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کشف ۲۰۰ کیلوگرم شیشه در مرزهای جنوب شرق

فرمانده مرزبانی انتظامی از ناکامی قاچاقچیان و کشف ۲۰۰ کیلوگرم موادمخدر توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه در مرزهای استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی در این باره گفت: در راستای تشدید برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی کشور، مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی شهرستان میرجاوه مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

آماده‌باش تأمین‌اجتماعی در پی وقوع حادثه معدن طبس

سازمان تأمین‌اجتماعی از آماده‌باش کامل در مراکز درمانی و بیمه‌ای استان خراسان جنوبی خبر داد و اعلام کرد: این سازمان در پی وقوع حادثه در معدن زغالسنگ طبس با تمامی ظرفیت خود در کنار آسیب‌دیدگان این حادثه قرار دارد و حمایت‌های قانونی خود را از حادثه‌دیدگان و خانواده‌های افراد جان‌باخته با فوریت انجام خواهد داد.

به گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، در پی حادثه تلخ «معدن زغال سنگ معدنجوی طبس» در شامگاه شنبه ۳۱ شهریور، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در تماس با مدیران بیمه و درمان تأمین‌اجتماعی خراسان جنوبی، ضمن ابراز تسلیت به عموم مردم ایران اسلامی و خانواده‌های افراد درگذشته این حادثه، بر لزوم آماده‌باش کامل مراکز درمانی و ارائه خدمات درمانی به مجروحان و همچنین لزوم پیگیری و اجرای فوری تعهدات بیمه‌ای برای تمامی حادثه‌دیدگان و خانواده جانباختگان این حادثه تلخ تأکید و دستورهای لازم را صادر کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

کاهش جرایم اقتصادی از رهگذر اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات

قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول به عنوان یک رویکرد جدید از سوی قانونگذار برای حل معضلات مربوط به اسناد عادی و معاملات غیرمنقول به تصویب رسید و اجرای این قانون پیشرو می‌تواند بسیاری از جرایم اقتصادی ناشی از وجود اسناد عادی را کاهش دهد.

قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول سرانجام با فراز و فرودهای بسیار با رویکرد حل ابرچالش‌های جدی در نظام حقوقی و اقتصادی و برخی از آسیب‌ها و ایرادهای ناشی از اسناد عادی که موجب آشفتگی و اخلال در معاملات شده است از قبیل ایجاد بستر زمین خواری، تزلزل مالکیت دولت و اشخاص بر اراضی و املاک، عدم امکان اعمال حاکمیت و سیاست گذاری در زمینه اراضی و املاک و ناکارآمدی حکمرانی در این حوزه، افزایش پرونده‌ها و دعاوی قضایی با موضوع اختلافات مِلکی، ایجاد بستر پولشویی، افزایش امکان کلاهبرداری و معاملات معارض، عدم امکان انجام معاملات امن در حوزه معاملات اموال غیرمنقول و بالا بودن ریسک، عدم تشکیل بانک اطلاعاتی از ملک و زمین در کشور و عدم امکان شناسایی اموال غیرمنقول و فرار از ادای دین، تصویب شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

زنگ اقامه نماز در مدارس کشور نواخته شد

زنگ اقامه نماز امروز اول مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با شعار «مِهر با مُهر» در مدارس کشور نواخته شد.

به گزارش ایرنا، زنگ اقامه نماز امروز اول مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، با شعار «مِهر با مُهر» در مدارس ‌سراسر کشور و به‌صورت نمادین توسط وزیر آموزش و پرورش در ‌دبیرستان دوره اول متوسطه امام عصر (عج) منطقه ۱۲ آموزش و پرورش شهر تهران نواخته شد.

پس از نواختن زنگ نماز توسط علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، ‌نماز جماعت روز اول مهر با حضور ائمه جمعه، مدیران، روسای ادارات آموزش و پرورش و مسئولان در تمام مدارس سراسر کشور اقامه شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

بررسی سریع ابعاد حادثه معدن زغال سنگ طبس/برخورد مقتضی با مقصران و خاطیان

رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی دستور داد تا ابعاد حادثه معدن زغال سنگ طبس به سرعت بررسی شود.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی وقوع حادثه در معدن زغال سنگ طبس و جان باختن تعدادی از معدن‌کاران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در تماس با محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، به وی دستور داد تا ضمن همکاری و مساعدت با دستگاه‌های مسئول به منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و جستجوی مفقودان و درمان مصدومان این حادثه دلخراش، به سرعت ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با مقصرین و خاطیان احتمالی، برخورد مقتضی و قانونی را به عمل آورد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

آغاز سال تحصیلی برای ۷۵۰۰ کودک فاقد سرپرست موثر در خانه‌های بهزیستی

۷۵۰۰ کودک فاقد سرپرست موثر در خانه‌های مراقبت شبانه‌روزی سازمان بهزیستی امروز یکشنبه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ را آغاز کردند.

به گزارش سازمان بهزیستی کشور، امروز یکشنبه کودکان از سراسر کشور با سلام و صلوات از زیر قرآن رد شدند تا سال خوبی را آغاز کنند و فرد مفیدی برای خود و جامعه باشند. اما کودکانی هستند که به علت های مختلف، چند صباحی را مهمان خانه های نگهداری شبانه روزی سازمان بهزیستی هستند.

این کودکان که از آغوش پدر و مادر محروم مانده اند اما امید به آینده را در دل دارند. این روزها ۷۵۰۰ کودک محصل در دره های سنی ۷ تا ۱۸سال در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی با یاری موسسات همراه این سازمان، آماده حضور در مدارس شدند و روز اول مهر از زیر قرآن رد شده و به مدرسه رفتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

۱۷۰۰ پروژه و ۸ هزار کلاس درس به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از امروز باید برای مهر آینده و رفع چالش‌های آن تلاش کرد، گفت: به زودی ۱۷۰۰ پروژه و ۸ هزار کلاس درس به بهره برداری می‌رسد.

علیرضا کاظمی در حاشیه نواختن آغاز سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران و با حضور در یکی از مدارس شهر تهران در منطقه ۱۸ با اشاره به اینکه رویکرد دولت چهاردم وفاق همدلی است بیان کرد: شعار دولت چهاردهم نیز محور پرسش مهر ریاست جمهوری شده است زیرا بستر وفاق و همدلی از مدرسه و از میان دانش آموزان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: باید این موضوع در فعالیت‌های مدرسه مورد توجه قرار گیرد و در قالب‌های مختلف مورد بررسی واقع شود، زیرا همه جامعه نیازمند وفاق و همدلی برای پیشبرد اهداف، آرمان‌های کشور هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

حادثه معدن طبس تاکنون ۲۴ مصدوم داشته است

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس، از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به ۲۴ مصدوم این حادثه تا ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه یکم مهر خبر داد.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جعفر میعادفر افزود: از ۲۴ مصدوم این حادثه تا صبح امروز، ۱۶ نفر برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مراکز درمانی منتقل شدند و ۸ نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

وی افزود: برای این حادثه ۱۳ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس مشارکت دارند و امکانات اورژانس تا اعلام پایان حادثه، در محل حضور خواهند داشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

دستور ویژه وزیر بهداشت برای خدمت رسانی به مصدومان معدن طبس و زلزله‌دیدگان بجنورد

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در پی حادثه معدن طبس و وقوع دو زمین لرزه در بجنورد در دستورات جداگانه‌ای، به روسای سازمان اورژانس کشور، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مشهد دستور داد تمامی امکانات برای خدمت‌رسانی شایسته به مصدومان این دو حادثه بسیج و به کار گرفته شود.

محمدرضا ظفرقندی در تماس با میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور خواستار حضور حداکثری نیروها و ناوگان اورژانس در محل حادثه و انتقال مصدومان به مراکز درمانی شد.

وی همچنین در تماس با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی شایسته به مصدومان این حادثه، بر آمادگی مراکز درمانی و حضور نیروهای متخصص برای ارائه خدمات درمانی تاکید کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

تاکید وزیر بهداشت بر آموزش دانش‌آموزان در خصوص زندگی سالم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مسائلی مانند جوانی جمعیت و مؤلفه‌های مربوط به زندگی سالم از تغذیه تا نحوه درست نشستن باید در کانون توجه قرار گیرد، گفت: لازم است بسته‌های آموزشی مرتبط با زندگی سالم به میزان حداقل یک ساعت در هر هفته در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار گیرد.

محمدرضا ظفرقندی در حاشیه به صدا درآوردن زنگ سال تحصیلی جدید در دبیرستان حسنیه در جمع خبرنگاران افزود: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، رسیدگی به مسائلی مانند تغذیه، وزن و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان باید در کانون توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: سلامت باید از بدوتولد تا زمان مرگ در کانون توجه قرارگیرد نه اینکه در زمان بیماری به یک مولفه مهم تبدیل شود. پیشگیری از بیماری‌ها باید در کانون توجه قرار گیرد نه اینکه فقط درمان مورد توجه باشد. زیرا سلامت و اهمیت این مولفه می‌بایست به وسیله «آموزش همگانی» و «آموزش و پرورش» برای مردم تشریح شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

برگزاری اردو برای هزار دانش‌آموز دختر غرب کشور

رئیس اردوگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه اردو برای هزار دانش‌آموز دختر غرب کشور برگزار می‌شود، گفت: این دانش‌آموزان در هفت رشته ورزشی با هم رقابت می‌کنند.

سردار سید محمد آقامیر در آیین افتتاح اردوی هزار دانش‌آموز دختر غرب کشور (آینده‌سازان انقلاب اسلامی) شامل دانش آموزانی از استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی اظهار کرد: مجموعه اردوگاه امام خمینی (ره) با نگاه اثربخشی و بلند رهبر انقلاب حفظ و مدیریت شده است و تلاش کردیم که دانش آموزان خاطره خوب از اردو داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهترین خاطره در ذهن نوجوانان اردو و و در کنار هم بودن است، افزود: در این اردوها شاهد مسابقات ورزشی و فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزان هستیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

۷ عنوان مجوز از قوه قضاییه در درگاه ملی مجوزها فعال است

مدیرکل توسعه تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره وضعیت اتصال به درگاه ملی مجوزها گفت: هفت عنوان مجوز از قوه قضاییه در این درگاه فعال است و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این حوزه به صورت کامل و ۱۰۰ در صدی به همه تکالیف قانونی مصوب عمل کرده است.

حسین مزارعی اظهار داشت: در ارتباط با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه یک مجوز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی وجود دارد که این مجوز به صورت کامل به درگاه ملی مجوزها وصل شده است و اکنون افراد برای دریافت مجوز خدمات الکترونیک قضایی به آن مراجعه می‌کنند تا درخواست صدور و تمدید خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: همچنین برای مجوزهای قدیمی نیز به درگاه ملی مجوزها وصل شده‌ و امکان دریافت شناسایی یکتا برای مجوزهای قدیمی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز فراهم است. در حوزه خدمات الکترونیک قضایی کار به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده و در حال حاضر فرایند آن در حال انجام است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا/ خود درمانی ممنوع

اوایل مهرماه فرصت طلایی سالمندان، کودکان ۶ ماه تا ۵ سال، زنان باردار و بیماران خاص برای تزریق واکسن آنفلوآنزا است.

واکسیناسیون علیه آنفلوانزا در دهه ۱۹۳۰ میلادی آغاز شد و تا سال ۱۹۴۵ میلادی در سطح وسیعی در دسترس مردم قرار گرفت، این واکسن یکی از داروهای ضروری سازمان جهانی بهداشت - بی‌خطرترین و موثرترین داروی مورد نیاز سیستم بهداشت و سلامت است.

واکسن آنفلوانزا واکسنی است که انسان را علیه ابتلا به این بیماری محافظت می‌کند. هرسال طی دو نوبت، واکسن جدیدی برای آنفلوانزای همان فصل ساخته می‌شود، چرا که ویروس آنفلوآنزا به‌سرعت خود را تغییر می‌دهد. با آنکه اثربخشی واکسن، سال به سال متفاوت است، اما بیشترشان مصونیت متوسط تا زیادی علیه بیماری آنفلوآنزا ایجاد می‌کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

بهروز آذر: دانش‌‎آموزان آینده ایران را فارغ از نژاد ، زبان و قومیت می‌سازند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دانش آموزان آینده ایرانی را می سازند که در آن همه انسان ها فارغ از نژاد و زبان و قومیت در کنار هم زندگی می کنند.

زهرا بهروز آذر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در دبیرستان دخترانه باهنر تهران زنگ سال تحصیلی جدید را نواخت.

وی در این آیین با بیان اینکه سه سال در این مدرسه تحصیل کرده است؛ اظهار داشت: دوست داشتم در اولین باری که به‌ عنوان معاون رئیس‌جمهور زنگ مدرسه را به صدا درآورم کنار کسانی باشم که با هم خاطره داریم و به آنها بگوییم شما افرادی هستید که قرار است آینده ایران را بسازید، ایرانی که در آن همه انسانها فارغ از نژاد و زبان و قومیت با هم زندگی می کنند و زیست مسالمت‌آمیز داشته باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

آغاز بهار دانایی/ زنگ مهر، ایثار و نماز در مدارس سراسر کشور نواخته شد

اول مهرماه روز خاطره‌سازی برای همه ما ایرانی‌ها است، روزی که شور و شوق و جنب و جوش بچه‌ها با خش خش برگ‌های پاییزی در هم تنیده می‌شود و نوید بخش آغاز دوران جدیدی از تحصیل و کسب علم و دانش است.

امروز زنگ مهر، ایثار و نماز در مدارس سراسر کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ به صدا درآمد، نوایی که نویدبخش روزهای پرخاطره برای دانش آموزان است در فضایی به نام مدرسه و در میان همکلاسی هایی که بودن در کنار آنها برای همیشه ایام زندگی، تداعی کننده روزهای خوبی است.

صدای زندگی‌ بخش نوآموزانی که برای اولین بار قدم در مسیر دانش و خانه دوم خود می گذارند نیز در میان نسیم روح بخش پاییزی، حال و هوای این روزها را به بهاری دل انگیز تبدیل کرده است، کودکانی که با لباس های متحدالشکل و یک دنیا آرزوی کودکانه که قرار است در گذر سال ها از نهال خواسته های خود درخت تنومندی بسازند تا از ثمره آن هم خود بهره مند شوند و هم برای آبادی و سرافرازی ایران استفاده کنند، چهره شهرها و روستاهای کشورمان را صدچندان زیبا کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور/مهرماه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha