استاندار خراسان‌رضوی: اساس تصمیم‌گیری صحیح داشتن آمار دقیق است 

مشهد -ایرنا- استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اساس تصمیم‌گیری صحیح داشتن آمار دقیق است، گفت: سرشماری حوزه کشاورزی به زودی در استان همزمان با سراسر کشور انجام می شود و به مدیران این امکان را می‌دهد تا از نقاط دور دست هم، داده‌های آماری متقن در اختیار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در ششمین جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی با موضوع تقدیر از ۶ دستگاه اجرایی برتر و همچنین معرفی برگزیدگان بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی استان افزود: سرشماری کشاورزی توسط مرکز آمار کشور صورت می‌گیرد، اکنون رتبه شاخص بیشترین بهره بردار کشور مربوط به خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: سرشماری و آمارگیری کشاورزی موضوع بسیار مهمی است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، این کار بزرگ را با همکاری سایر سازمان ها از نیمه اول آبان به مدت یک ماه انجام خواهد داد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: شرایط اقلیم به لحاظ گستردگی روستاها در مناطق مختلف این استان متفاوت از سایر استان ها است، به طوری که ۳۵ درصد خراسان رضوی کوهستانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ساماندهی ارتباط معلمان با دانش آموزان و اولیای آنان بسیار مهم است، همچنین نباید هیچ کلاس درسی بدون معلم در استان داشته باشیم و با این تدبیر بیش از ۴۸ هزار کلاس درسی در اول ماه مهر کار آموزشی خود را آغاز کردند.

نظری با اشاره به کمبود سرانه آموزشی به عنوان یکی از ۳۵ کلان مسئله استان خراسان رضوی افزود: یکی از مهمترین دغدغه ها آمادگی کلاس ها و فضای آموزشی با توجه به عقب ماندگی در این حوزه بود که در طول سال گذشته با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و مشارکت افراد خیرّ و نیک اندیش، تا حدودی این مسئله رفع شد و نیازمند استمرار است.

استاندار خراسان‌رضوی: اساس تصمیم‌گیری صحیح داشتن آمار دقیق است 

نقش بی‌نظیر خراسانی‌ها در دفاع مقدس

وی در خصوص جشنواره شهید رجایی نیز اظهار کرد: این تحلیل با هدف یادآوری وظایف و تصمیم گیری های خاص در شرایطی است که مشکل مردم را برطرف کند و دستاوردهای آن در میدان خود را نشان دهد.

استاندار خراسان رضوی گفت: جشنواره شهید رجایی مبتنی بر الزامات و با دستورالعمل های خاص برگزار شد تا در نهایت سنجش عدالت در نظام اداری، افزایش بهره وری و رضایت شهروندان در ۱۰ گام متفاوت سنجیده شود و از این رو شاهد هفت هزار ساعت کار کارشناسی بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دفاع مقدس به منزله گنجی است که باید بتوانیم از آن برای امروز و همچنین فردا بهره برداری کنیم.

نظری با اشاره به اینکه همیشه در حال مبارزه و در حوزه های مختلف برای پیشبرد اهداف انقلاب هستیم، ادامه داد: دفاع مقدس یک خط پایان بر تحقیر ملی نسبت به دنیای استکباری بود که در طول بیش از یک قرن کشور ما را زیر سلطه داشت و مردم با تمسک به ولایت و راه نورانی جهاد و ایثار جان خود، ورق جدیدی در تاریخ بشر رقم زدند.

وی گفت: فاصله خراسان بزرگ تا جبهه های دفاع مقدس بسیار زیاد بود ولی با این حال بیش از ۱۸ هزار شهید، ۳۰۰ هزار رزمنده داوطلب و افزون بر سه هزار آزاده سرافراز تقدیم این انقلاب شد تا خراسان، نقش بی نظیری در دفاع مقدس به ثبت برساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha