۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85604111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجساد متوفیان حادثه معدن طبس به زادگاه‌شان منتقل می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: اجساد متوفیان حادثه طبس به شهرستان‌های محل زادگاه‌شان منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبر رحیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد اجسادی که به پزشکی قانونی تحویل شده تا این لحظه ۳۱ مورد است.

وی با بیان اینکه تعداد متوفیان شناسایی شده ۳۳ نفر است، ادامه داد: از مجموع اجساد تحویل شده، پنج متوفی به کاشمر و سه متوفی به بیرجند اعزام شده‌اند.

فرماندار طبس افزود: تا ساعتی دیگر حدود ۱۰ الی ۱۲ جسد دیگر هم تعیین تکلیف شده و از طبس خارج می‌شوند.

رحیمی عنوان کرد: اکنون ۱۰ کشوی سردخانه توسط شهرداری، یک دستگاه کانتینر توسط مدیریت بحران و فضایی مشابه سردخانه با ظرفیت ۳۰ جسد برای نگهداری اجساد تعبیه شده است.

وی تاکید کرد: اجساد شناسایی شده با هماهنگی شهرداران به شهرهای زادگاه جانباختگان در حال انتقال است.

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۴ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha