۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۵۶
کد خبر: 85604244
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ساحل آستارا تابستان امسال را بدون تلفات گذراند

آستارا - ایرنا - رئیس هیات نجات غریق و غواصی آستارا گفت: با نظارت و همکاری مردم در شهرستان آستارا، دریا تابستان امسال بدون تلفات جانی بود.

به گزارش ایرنا، حسین انزابی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و آغاز فعالیت آبی، فدراسیون نجات غریق و غواصی طرح ساماندهی سواحل دریایی را از ۱۵ خرداد آغاز کرد؛ البته مهم‌ترین رویکرد ما در این فصل جانمایی ناجیان در تفرجگاه‌های از پیش تعیین شده است که بتوانند با حضور خود از جان شناگران حفاظت کنند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی آستارا افزود: با اجرای طرح‌های متعدد نظارتی و استقرار ناجیان غریق در خطوط ساحلی آستارا در طول مدت سپری شده از دوران شنای تابستانی، در این شهرستان مرزی خوشبختانه هیچ مورد غرق‌شدگی در دریا روی نداده است.

وی ادامه داد: در سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان مناطقی ویژه برای شنای گردشگران تابستانی و همچنین مردم بومی تعیین شده بود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی آستارا اعلام کرد: ناجیان غریق در شهرستان آستارا در طول ایام تابستان در طرح‌های سالم‌سازی دریا در در حال ارائه خدمت به مردم و مسافرین بودند.

انزابی با اشاره به شناسایی ۲۸ منطقه خطرآفرین در سواحل آستارا، بیان کرد: از آغاز تا پایان طرح دریا، ناجیان مستقر در سواحل شهرستان آستارا، ۳۹ نفر را از غرق‌شدن و مرگ حتمی در دریای خزر نجات دادند.

انزابی گفت: بهره‌مندی از ناجیان غریق دارای درجات رسمی یک، ۲ و کمک منجی فدراسیون یکی از ویژگی‌های ممتاز هیات نجات غریق آستارا است و همه ناجیان عضو این هیات با حضور در دوره‌های فشرده، آموزش‌های لازم را تحت نظر مربیان مجرب و مدرسین فدراسیون نجات غریق جمهوری اسلامی ایران گذرانده‌اند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است.

این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha