۲ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85604413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برداشت ۲۶ هزار تن گردو در کردستان

۲ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبر: 85604413
برداشت ۲۶ هزار تن گردو در کردستان

سنندج-ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآورد انجام شده امسال ۲۶ هزار تن گردو از سطح باغات استان برداشت می شود.

زاهد حاجی میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه با اشاره به اینکه برداشت گردو در باغات استان آغاز شده است، اظهار کرد: ۱۰ هزارو ۷۰۰ هکتار از باغات کردستان به درخت گردو اختصاص دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال ۲۶ هزار تن گردو برداشت شود که نسبت به سال گذشته پنج هزار تن افزایش عملکرد داشته باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه طرح سرشاخه کاری به منظور افزایش بازدهی و عملکرد این محصول در استان از چند سال گذشته به اجرا درآمده است و هر سال انجام می شود، گفت: امسال ۵۰۰ هکتار سرشاخه کاری انجام شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: طرح سرشاخه‌کاری گردو از چند سال پیش تاکنون در ۲ هزارهکتار از باغات کردستان به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات شاخص سازمان جهاد کشاورزی اصلاح و تبدیل باغات موجود و سنتی به مکانیزه و در اصطلاح درجه یک است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: درسرشاخه کاری تاج درختان قدیمی حذف و بر روی بازوی اصلی درختان عملیات پیوند انجام می‌شود و بعد از طی سه سال درخت گردو سرشاخه کاری شده به باردهی و عملکرد مناسب یعنی به طور متوسط ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

کردستان یکی از مناطق مستعد کشور در بخش کشاورزی به شمار می‌رود و این مهم منجر شده که یک میلیون و ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی این استان به محصولات زراعی و ۵۶ هزار و ۵۵۷ هکتار آن هم به باغات اختصاص پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha