نائب‌رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) جان باختن کارگران معدن طبس را تسلیت گفت

اراک - ایرنا - نائب‌رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی جان باختن جمع از کارگران معدن "معدنچی" شهرستان طبس را تسلیت گفت.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در این پیام که نسخه‌ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: حادثه انفجار گاز در معدن جوی طبس که موجب جان باختن و مصدوم شدن جمعی از کارگران زحمت‌کش این معدن شد موجب اندوه و تأسف گردید.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانب ضمن ابراز همدردی قلبی و تسلیت به مردم عزیز ایران بویژه خانواده‌های داغدار و نیز اهالی خونگرم استان خراسان جنوبی، از خداوند بزرگ برای درگذشتگان این حادثه تلخ و جانگداز رحمت و مغفرت واسعه و علو درجات، برای بازماندگان صبر و اجر و برای مصدومان شفای عاجل مسالت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ روز شنبه ۳۱ شهریورماه به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک C و B این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۱ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha