رشد ۱۳ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی یزد

یزد- ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راه‌های یزد از ثبت بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد تردد خودروهای سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی استان در شهریورماه خبر داد و گفت: تردد بین استانی در شهریورماه امسال نسبت به ماه گذشته (مرداد) ۱۳ درصد و نسبت به شهریورماه پارسال، ۲ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش روز دوشنبه روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، "حسین عقدایی "افزود: محورهای کمربندی زارچ – یزد، یزد – مهریز و یزد – تفت بیشترین تردد در شهریورماه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در رابطه با مقاصد پلاک‌های مشاهده شده استان در کشور اظهار کرد: استان‌های تهران، اصفهان، فارس و کرمان بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان یزد داشته‌اند، ضمن اینکه از ابتدای شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد سهم وسایل نقلیه غیربومی در استان کاهش داشته است.

این مسئول در رابطه با سرعت متوسط خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان در شهریور امسال عنوان کرد: متوسط سرعت ۷۷ کیلومتر بوده که در محورهای مهریز - یزد و تفت - ده بالا و منشاد - مهریز بالاترین سرعت به ثبت رسیده است.

استان یزد با توجه به قرار گرفتن در مرکز جغرافیای ایران، کریدور اتصال مناطق مختلف کشور و چهار راه ارتباطی شبکه حمل و نقل کشور است و به دلیل واقع شدن در مرکز کشور، محل اتصال تردد در محورهای مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور به شمار می رود .

طول شبکه راه‌های استان یزد هشت هزار و ۴۰۰ کیلومتر است که از این میزان، ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۸۸ کیلومتر راه اصلی، ۶۵۰ کیلومتر راه فرعی آسفالته ، ۲ هزار و ۲۹۱ کیلومتر راه روستایی آسفالته ، ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی درجه یک شنی و سه هزار و ۱۸۵کیلومتر راه روستایی خاکی است و از مجموع راه‌های استان حدود یکهزار و ۲۶۷ کیلومتر آن راه‌های شریانی و ملی است.

یزد در بحث طول راه‌های شریانی رتبه ۱۰ کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه ۱۴ ،‌ طول راه های فرعی در جایگاه ۱۵ و طول راه روستایی رتبه ۲۲ کشور را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha