داور جشنواره موسیقی جوان: آموزش‌های مجازی موسیقی پایه و اساس اصولی ندارند

تهران- ایرنا- داور بخش گیتار هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: فضای مجازی پر است از نکات آموزشی که پایه و اساس آموزش اصولی ندارند در حالی که هر قطعه با توجه به شرایط نوازنده کاملاً متفاوت است و شخصیتی برای خود دارد.

به گزارش ایرنا، داوری بخش گیتار و پیانو کلاسیک روز گذشته در ششمین روز از هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در تالار رودکی برگزار شد. شرکت‌کنندگان در بخش گیتار کلاسیک باید از ۹ قطعه‌ای که در فراخوان منتشر شده بود دو قطعه را انتخاب و در مقابل هیات داوران متشکل از سیمون آیوازیان، علیرضا تقفدی و شاهرخ رحیمی اجرا کنند.

داور جشنواره موسیقی جوان: آموزش‌های مجازی موسیقی پایه و اساس اصولی ندارند

علیرضا تفقدی داور بخش گیتار تلاش شرکت‌کنندگان را شایسته تقدیر دانست و خطاب به آنها درباره آموزش‌های فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی پر است از نکات آموزشی که پایه و اساس آموزش اصولی ندارند و نگاه عمیقی به موضوع آموزش ندارد. در حالی که هر قطعه با توجه به شرایط نوازنده کاملاً متفاوت است و شخصیتی برای خود دارد، اگر این موضوع درنظر گرفته شود قطعه روح پیدا می‌کند و اجراها متفاوت از یکدیگر خواهند شد.

بخش دوم، داوری ساز پیانو، با حضور داوران آرپینه ایسراییلیان، ربکا آشوقیان، آندره مرادیان و سینا سپهربند برگزار شد.

داور جشنواره موسیقی جوان: آموزش‌های مجازی موسیقی پایه و اساس اصولی ندارند

براساس اعلام روابط عمومی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، شرکت‌کنندگان باید در این مرحله سه قطعه، بسته به رده سنی، بین ۱۵ تا ۲۵ دقیقه، از دوره‌های مختلف آهنگسازی موسیقی کلاسیک شامل باخ، شوبرت، شوپن، دبوسی و... را اجرا می‌کردند.

ربکا آشوقیان داور بخش پیانو درباره کیفیت اجراها اظهارداشت: نوازندگان مستعدی هستند که باید امر آموزش را جدی‌تر دنبال کنند. به شخصه، جشنواره ملی موسیقی جوان را مقر ارزیابی امن و تخصصی دیدم که هنرجویان هم به آن اعتقاد دارند و مایل هستند به هدفشان که موفقیت در جشنواره است، دست پیدا کنند.

داور جشنواره موسیقی جوان: آموزش‌های مجازی موسیقی پایه و اساس اصولی ندارند

هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری حمیدرضا اردلان توسط انجمن موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ صورت حضوری از ۲۷ شهریورماه آغاز شده و تا سوم مهر برگزار می‌شود. همچنین اختتامیه جشنواره روز پنجشنبه- ۵ مهرماه- ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha