تب و تاب خانواده‌ها برای زبان‌آموزی کودکان در چیست؟

شهرکرد- ایرنا- برخی از خانواده‌ها اصرار دارند که کودکانشان با وجود اینکه هنوز با دستور و زبان ادبیات فارسی به خوبی آشنا نشده‌اند اما نسبت به ثبت‌نام و اقدام فرزندانشان برای زبان انگلیسی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، برخی از خانواده‌ها دلیل کلاس زبان رفتن فرزندانشان را پایه‌سازی علمی برای سنین و مقاطع بالاتر می‌دانند در حالی که برخی از خانواده نیز به نظر می‌رسد در این شرایط در یک رقابت خانوادگی از این کلاس‌ها استقبال می‌کنند.

هر چه باشد برگزاری کلاس زبان در همه شهرها در حال گسترش است اما در برخی از مناطق که امکانات کمتری دارند برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری یا نیمه‌حضوری است و دسترسی عمومی به راحتی برای علاقه‌مندان فراهم نیست.

در سال‌های گذشته به دلیل برخی مشکلات از جمله نبود کلاس‌های زبان در مناطق مختلف به خصوص مناطق روستایی همه افراد جامعه از یادگیری زبان بی‌بهره می‌مانند، اما بعد از ایام شیوع کرونا و توسعه کلاس‌های آنلاین آموزش زبان در تمام نقاط توسعه یافت و همه افراد که دسترسی به اینترنت دارند می‌توانند از آموزش بهره‌مند شوند.

این روزها با توجه به پر رنگ‌تر شدن نقش کلیدی آموزش زبان انگلیسی، والدین بیش از همیشه از حضور فرزندان در این کلاس‌ها استقبال می‌کنند تا کودکان مهارت‌های زبان خارجی را یاد بگیرد.

تب و تاب خانواده‌ها برای زبان‌آموزی کودکان در چیست؟

نبود کلاس‌های حضوری زبان در مناطق روستایی

یکی از اهالی روستای دشت‌زری شهرستان کوهرنگ به خبرنگار ایرنا می‌گوید: نبود کلاس‌های آموزشی زبان از مهمترین مشکلات دانش‌آموزان و مردم این منطقه برای آموزش زبان است.

زهرا خیری افزود: با توجه به اینکه فرزندم علاقه زیادی به فراگیری زبان دارد و هم‌اکنون در رشته ادبیات مشغول تحصیل است و تنها آرزویش دبیری زبان خارجی است، هفته‌ای ۲ روز به شهرکرد می‌آییم تا فرزندم در کلاس زبان شرکت کند.

وی در پاسخ به اینکه چرا فرزندتان در کلاس‌های آنلاین شرکت نمی‌کند گفت: آنتن‌دهی اینترنت در این مناطق مانند نقاط دیگر نیست و این مساله باعث شده که بچه‌های علاقه‌مند به فراگیری زبان نتوانند در همه کلاس‌های آنلاین شرکت کنند.

به گفته وی، در ایام تعطیلات تابستان در برخی پایگاههای بسیج و مدارس کلاس‌های زبان به صورت مقطعی برگزار می‌شود که جوابگوی نیاز دانش‌آموزان نیست.

کلاسهای آنلاین زمینه آموزش زبان را افزایش داده است

تب و تاب خانواده‌ها برای زبان‌آموزی کودکان در چیست؟

یکی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم شهرکرد که در کلاس آنلاین زبان شرکت می‌کند می‌گوید: کلاس‌های زبان آنلاین یک فرصت است که بتوان بدون صرف هزینه برای رفت و آمد، صرف کردن زمان برای آموزش و حتی در زمان آزاد استراحت تحصیل برای کنکور در این کلاس‌ها شرکت کنیم.

ابوالفضل اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه در ۲ سال اخیر برای کنکور در حال مطالعه هستم و وقت زیادی برای شرکت در کلاس‌های مختلف به صورت حضوری را ندارم، درکلاس‌های آنلاین زبان شرکت می‌کنم تا علاوه بر آموزش زبان بتوانم نمره بهتری را در امتحانات نهایی زبان کسب کنم.

به گفته وی، همیشه کلاس‌های حضوری و رودررو را به آنلاین ترجیح می‌دادم، اما در حال حاضر با توجه به شرایطی که در حال مطالعه برای کنکور هستم امکان شرکت در کلاس زبان را ندارم.

استقبال آموزش‌گیرندگان از کلاس‌های آنلاین زبان

یکی از مدرسان زبان که بیشتر کلاس‌هایش به صورت آنلاین برگزار می‌شود گفت: استقبال از آموزش‌گیرندگان زبان از کلاس‌های آنلاین بعد از ایام شیوع کرونا به دلیل دسترسی راحت به آموزش افزایش یافته است و کلاس‌های آنلاین با حضوری برابری دارد.

مهسا مختاری با اشاره به اینکه خودش ساکن استان دیگر است و بیشتر افرادی که در کلاسهای آنلاین که برگزار می‌کند ساکن شهرکرد هستند افزود: با برگزاری کلاس‌های آنلاین افراد دسترسی راحت‌تری به آموزش و مدرس دارند.

به گفته وی، آموزش زبان به صورت سیستماتیک که آموزش مکالمه و نوشتاری انجام می‌شود بهترین آموزش است و از سن هفت سالگی که نوشتن را فرا می‌گیرد امکان آموزش زبان دوم فراهم می‌شود.

۱۳۹ مرکز زبان‌آموزی با مجوز آموزش و پرورش در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند

رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۳۹ مرکز زبان‌آموزی در سطح استان با مجوز آموزش و پرورش فعالیت دارند که از این تعداد ۷۷ مرکز در ناحیه۱ و ۲ شهرستان شهرکرد دایر است.

عبدالرضا خسروی با اشاره به اینکه کلاس‌های زبان و مجوزهای صادرشده برای مراکز زبان‌آموزی بر اساس میزان استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان صادر می‌شود گفت: بیشتر مرکز زبان‌آموزی در مناطق شهری و پرجمعیت است و در روستاها به دلیل کم‌بودن جمعیت زبان‌آموزان در طول سال فعال کردن این مراکز به صرفه نیست.

به گفته وی، بیشتر استقبال از این کلاس‌های زبان در طول فصل تابستان است و با توجه به فرّار بودن زبان، آموزش‌ها باید مستمر و دائم باشد تا بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

آموزش مکالمه زبان از سنین کودکی به آسانی انجام می‌شود

وی با اشاره به اینکه برخی افراد معتقدند که باید آموزش زبان بعد از یادگیری نوشتن فارسی باشد گفت: بهترین زمان آموزش مکالمه زبان در سنین کودکی است و آموزشی که در این سنین به کودکان داده می‌شود بیشتر برای مکالمه است و نوشتاری در این سنین در این مراکز به کودکان آموزش داده نمی‌شود و آموزش‌ها فقط بر روی دایره لغات کودکان و مکالمه است.

به گفته وی، بچه‌ها به دلیل اینکه یادگیری بالایی دارند به راحتی زبان دوم را فرامی‌گیرد و برای تقویت مکالمه و صحبت کردن می‌توان قبل از سن مدرسه نیز آموزش زبان به کودکان را آغاز کرد.

تب و تاب خانواده‌ها برای زبان‌آموزی کودکان در چیست؟

هفت هزار و ۵۰۰ زبان‌آموز استان حاضر در کلاس‌های حضوری و آنلاین

مدیر کانون زبان شعب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کانون زبان ایران در این استان چهار شعبه فعال دارد گفت: یک شعبه در فارسان، بروجن و ۲ شعبه در شهرکرد فعال است و هم‌اکنون هفت هزار و ۵۰۰ زبان‌آموز در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در کلاس‌های زبان شرکت می‌کنند.

محمد مردانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد برای شرکت در کلاس‌های آموزشی زبان در کانون زبان تعیین سطح می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های زبان‌آموزی سه ماهه و در هر هفته ۲ جلسه برگزار می‌شود افزود: کلاس‌های زبان به صورت حضوری و آنلاین و کلاس‌های زبان فارسی، عربی، روسی، فرانسه، چینی و آلمالنی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مردانی به استقبال خوب از کلاس‌های زبان به خصوص کلاس‌های آنلاین اشاره کرد و گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا برگزاری کلاس‌های آنلاین زبان‌آموزی رواج پیدا کرد و این مساله فرصتی است تا همه افراد از هر نقطه‌ای بتوانند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند.

هیچ وقت برای آموزش زبان‌ دیر نیست

مدیر کانون زبان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هیچ زمانی برای یادگیری زبان دیر نیست گفت: بهترین سن آموزش زبان برای کودکان از هشت سالگی و پس از گذراندن کلاس اول و یادگیری حروف الفباست.

به گفته وی، در صورتی مربی آموزش زبان آموزش را به خوبی ارائه دهد و تلفظ درست داشته باشد یادگیری به درستی انجام می‌شود.

وی در خصوص ارائه آموزش زبان به صورت آنلاین به دورترین نقاط استان با توسعه فضای مجازی و اینترنت گفت: افراد در مناطق دور دست شهری و روستایی که دسترسی به کلاس‌های حضوری زبان را ندارند، می‌توانند به صورت غیرحضوری ثبت‌نام و در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند.

آموزش زبان با هوش مصنوعی ساده‌تر شده است

رتبه سوم کنکور دکترای گروه زبان خارجه سال ۱۴۰۳ گفت: در زمان حاضر یادگیری زبان با ظهور فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی ساده و تسهیل شده است.

پویا محمودی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: زبان عرصه‌ای از دانش، پژوهش و در دنیای کنونی فناوری است و یادگیری آن ضروری است.

دارنده رتبه سوم کنکور دکترای سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه هوش مصنوعی سرعت یادگیری زبان را افزایش می‌دهد تصریح کرد: برخی عنوان می‌کنند که هوش مصنوعی ممکن است تهدیدی برای تدریس زبان انگلیسی باشد این در حالی است که باید گفت هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین مدرس شود و برای یادگیری زبان باید به عوامل انسانی و دخیل بودن عواطف و احساسات نیز توجه داشت.

وی با بیان اینکه یادگیری زبان خارجی در هر سنی امکانپذیر است و در سنین بالا و بزرگسالی دیر نیست، تصریح کرد: برای یادگیری زبان و موفقیت در کنکور سبک‌های یادگیری متفاوتی وجود دارد که هر کس متناسب با توانمندی، نیاز و اهداف خود در این رابطه اقدام می‌کند.

دارنده رتبه سوم کنکور دکترای سال ۱۴۰۳ با اشاره به اهتمامی که خانواده‌ها نسبت به یادگیری کودکان خود در رشته زبان خارجه دارند، اظهار داشت: فعالیت مدارس ۲ زبانه اتفاق خوبی است که در کشور شکل گرفته و توصیه می‌شود خانواده‌ها کودکان خود را از همان سنین کم در کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام کنند چراکه فراگیری زبان در کودکی معضل لهجه را برطرف می‌کند و کودکان بدون لهجه زبان‌های خارجی را یاد می‌گیرند.

محمودی در خصوص ضرورت بومی‌سازی محتواهای آموزشی در حوزه زبان خارجه یادآور شد: باید تاکید کرد که یادگیری فرهنگ و زبان هر کشوری جزء جدانشدنی است و باید هر ۲ را در کنار هم دید.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از ۹۰۰ روستا و ۲۰۸ هزار دانش‌آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha