۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85604765
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۲۰ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در دماوند

دماوند - ایرنا - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دماوند از کاهش ۲۰ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد امین خدایاری روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: با هم افزایی ایجاد شده با ادارات تامین اجتماعی, فنی و حرفه ای برادران و خواهران از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۹نفر از مقرری بگیران را به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کردیم.

وی افزود: پس از طی دوره های آموزشی در این سازمان با افزایش توانمندی های خود تعدادی از آنان را به واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان معرفی کردیم که کاهش ۲۰درصدی مقرری بگیران در این دوره ۶ ماه نشان از جذب این افراد در این واحدها دارد که این موضوع ادامه دار خواهد بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند یادآور شد: جوانان جویای کار از فرصت اشتغال موجود در شهرستان استفاده و برای استخدام در موقعیت های شغلی با حقوق و مزایای قانونی و بیمه تامین اجتماعی از روز اول به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی واحد اشتغال مراجعه کنند.

کاهش ۲۰ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در دماوند

به گزارش ایرنا، بیمه بیکاری یکی از حمایت های تامین اجتماعی است؛ این سازمان مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگانی که طبق مقررات بیکار شوند مقرری بیمه بیکاری پرداخت کند، همچنین مقرری به افرادی تعلق می‌گیرد که مشمول قانون کار و تأمین‌ اجتماعی باشند، بدون میل و اراده بیکار شده، آماده به کار باشند و ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری مراتب آن را برای اشتغال به کار اطلاع دهند.

شرایط قطع مقرری بیمه بیکاری به استناد ماده هشت قانون بیمه بیکاری شامل پایان دریافت مقرری، اشتغال مجدد مقرری بگیران، امتناع از شرکت در دوره های آموزش فنی حرفه ای، امتناع بیمه شده از قبول شغل تخصصی یا شغل مشابه که توسط واحدهای کار معرفی می شود و اشتغال پنهان مقرری بگیران بیمه بیکاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha