۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85604772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موقوفات بجنورد ۵۰ میلیارد ریال طلب دارد

۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85604772
موقوفات بجنورد ۵۰ میلیارد ریال طلب دارد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد گفت: موقوفات مرکز خراسان شمالی ۵۰ میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی، سازمان ها و مردم مطالبه دارد.

حجت الاسلام علی اکبرصفری روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این میزان طلب شامل ادارات، سازمان ها و اجاره نشین ها است که بیشترین طلب در حوزه دستگاه های اجرایی مربوط به اداره راه و شهرسازی و ورزش و جوانان شهرستان بجنورد است.

وی افزود: از سازمان ها و دستگاه ها و همچنین مردم می خواهیم که نسبت به پرداخت مطالبات جدی باشند چرا که بعد از اخطار، روند قانونی را عملیاتی خواهیم کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد تصریح کرد: ساخت و ساز ها، تعمیرات ، اجرای برنامه های مختلف و عملیاتی کردن نیت واقفان محل درآمد های موقوفات است که باید نسبت به دریافت مطالبات تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ رقبه در شهرستان بجنورد دایر که از این تعداد ۴۰۰ مورد رقبه تجاری و مابقی رقبه اداری، مسکونی و زراعی است.

صفری تعداد موقوقات استان را شامل بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها و سایر موارد را نیز یکهزار و ۸۹۲ مورد عنوان کرد و افزود: اکنون برای سند دار شدن موقافات تلاش می کنیم.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۶۵۰ مورد نقشه برداری موقوفات شهرستان بجنورد انجام که ۵۰ مورد نیز منجر به صدور سند ثبتی شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده است تا پایان سال جاری از یکهزار موقوفه استان نقشه برداری انجام شود که بخش هایی از این اسناد شامل زمین های کشاورزی می شود.

۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اجرای طرح های عمرانی گفت: سال گذشته از محل اعتبارات دولتی ۹۰ میلیارد ریال در ۳۲ طرح عمرانی شامل بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ها هزینه و همچنین از محل اعتبارات داخلی و درآمد نیز حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش بقاع متبرکه استان هزینه شده است.

حجت الاسلام صفری بر اجرای برنامه های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: اهدای ۲ هزار بسته معیشتی به نیازمندان، اهدای ۱۵ سری جهیزیه و اجرای بیش از چهار هزار برنامه از دیگر فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد است.

وی در خصوص قرار دادهای اجاره ای نیز گفت: سال گذشته از محل موقوفات اجاره ای ۵۰ میلیارد ریال و امسال ۳۵ میلیارد ریال درآمد کسب شد.

سرمایه گذاری در چهار موقوفه

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: در سال جاری برنامه ریزی کرده ایم تا در چهار موقوفه با مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع به روش مشارکتی سرمایه گذاری کنیم.

وی عنوان کرد: این طرح های سرمایه گذاری شامل ایجاد استخر در باغ کشاورزی و احیای باغ ها و کشتزار ها است که سرمایه گذاری در سه موقوفه نیز در دست بررسی است.

خراسان شمالی ۶ هزار موقوفه، ۱۲ هزار رقبه و ۱۶۸ اماکن متبرکه دارد.

استان خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha