اصفهان در صدر استان‌های دارای تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی قرار گرفت

اصفهان-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اصفهان با ثبت هفدهمین شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی،در صدر استان‌های کشور از نظر تعداد تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم مداحی روز دوشنبه در نشست خبری تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان افزود: این شرکت تعاونی بر اساس قانون و با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شُرف تاسیس است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون تنها اهالی و ساکنان بالای ۱۸ سال شهرستان اصفهان مجاز به عضویت و سهامداری در این شرکت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با بیان اینکه این شرکت یکتا و غیرقابل تکرار است، اظهار داشت: هدف از تاسیس این شرکت، رشد، توسعه و پیشرفت شهرستان و ایجاد منافع گسترده برای سهامداران از طریق حضور در فعالیت‌های اقتصادی با ارزش افزوده بالا و ایجاد هلدینگ شرکت‌های تخصصی است .

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این شرکت نویدبخش تحقق آرمان شهر متعالی اصفهان است، اضافه کرد: حفظ و مراقبت از قدرت نقد شوندگی سهام، رشد متناسب ارزش سهام، حفظ ساختار ستادی و مدیریتی کوچک، چابک و کم هزینه از دیگر اهداف راه‌اندازی شرکت مورد نظر است.

مداحی تاکید کرد: رعایت اصول دهگانه تجارت شرافتمندانه و تعهد به رعایت حق اولویت اعضا در اشتغال جزو آرمان‌های اصلی شرکت تعاونی توسعه و عمران اصفهان است که با دقت نبز تعقیب خواهد شد.

به گفته وی، حضور فعال و هوشمندانه اقشار مختلف مردم اصفهان که دل در گرو عمران و آبادانی این دیار دارند، نوید دهنده ایجاد شرکتی پویا، مقتدر و اثرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: گرد هم آمدن تجارب ارزشمند پنج دهه از مدیران بخش‌های خصوصی، نهادهای مردم نهاد و دولتی در هیات موسس، تضمینی بر حفظ جهت و سرعت حرکت در مسیر تحقق اهداف عالیه این شرکت است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و نماینده هیات موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در روند تشکیل این تعاونی گفت: سرمایه اولیه این شرکت ۱۸۰ میلیارد ریال تعیین شده است که توسط ۱۲ هزار نفر اصفهانی که هر کدام ۱۵ میلیون ریال سهام می‌خرند، تامین می‌شود.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی اظهار داشت:زمان آغاز پذیره‌نویسی شرکت هفتم مهر تعیین شده است و از همه اقشار اصفهان برای حضور در نخستین پذیره نویسی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان دعوت می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضیان خرید سهام با پرداخت یک سوم ارزش و دستکم یک هزار و ۵۰۰ سهم ۱۰ هزار ریالی و تکمیل فرم تقاضا و تایید هیات اجرایی پذیره‌نویس، سهام دار شرکت خواهند شد.

سهل‌آبادی خاطرنشان کرد: پذیره نویسی بصورت حضوری و در محل اتاق تعاون استان انجام می‌شود و هر فرد با همراه داشتن کارت ملی و مدارک واریز مبلغ پنج میلیون ریال به نام شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان اصفهان می‌تواند ثبت نام خود را قطعی کند.

وی بیان کرد: افرادی که متولد اصفهان نیستند باید مدارکی مبنی بر سکونت یا اشتغال در اصفهان ارائه کنند و علاقه‌ مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به آدرس فضای مجازی https://isfahantose.eitaa.com مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده یک قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، به‌منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی و انجام طرح هایی که بدلیل افزونه‌زا بودن(رانت‌زا بودن) آن، امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد شرکت‌هایی با عنوان «شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی» تشکیل می‌شود.

چهار درصد از اشتغال کشور با بیش از ۵۴ هزار فرصت شغلی در تعاونی‌های استان ایجاد شده است و ۶ درصدی تعاونی‌های فعال کشور در اصفهان قرار دارند.

هم اینک ۶ هزار و ۷۵۶ تعاونی فعال و غیرفعال و در دست اجرا در اصفهان وجود دارد.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تَن جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha