امسال از هدر روی ۵۸۲ هزار بشکه نفت در شرکت نفت گچساران جلوگیری شد

گچساران-ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران گفت: سیستم های فرآورش سیار MOS و MOT امسال از سوزاندن ۵۸۲ هزار و ۲۸ بشکه نفت در این شرکت جلوگیری کرد.

غلامرضا کمالی روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگار در گچساران افزود: بازیافت این میزان نفت خام در گچساران گامی برای صیانت از محیط زیست است.

وی ابراز کرد: این اقدام به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدر رفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم مقتضی برای توسعه میادین و ایمن سازی و صیانت از محیط زیست از سوی دستگاه های تفکیک گر سیار نفت انجام شد.

کمالی اظهار کرد:همچنین کارشناسان این شرکت در این مدت توانستند تعمیر اساسی ۵۷ مخزن تحت فشار درون واحدهای عملیاتی و تفکیک‌گرهای سرچاهی را با موفقیت انجام دهند.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین یکهزار و ۳۰۸ مورد تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرآیندی، نصب و تعویض ۱۵۵ مورد صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها از سوی متخصصان این شرکت انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران گفت: ۱۰۹ موردرفع نشت از خطوط لوله نفت، آب و پساب و ۳۶مورد تعویض کوپن‌های ضدخورندگی در راستای کیفیت تولید و افزایش نرخ خوردگی در این مدت انجام‌ شده است.

کمالی تعمیر کلی ۶۴۴ مورد دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل دستگاه ذخیره خشک‌کننده و مولد هوا، الکتروموتور، ترانسفورماتور و رله‌های حفاظتی، تلمبه‌های نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی،دیزل

آتش‌نشانی و دستگاه توربین گازی را از دیگر اقدامات مهم انجام شده از سوی متخصصان این شرکت اعلام کرد.

وی افزود: نیروهای جهادی و عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران موفق شده‌اند۱۱۵ مورد تعمیر کلی، ایمن‌سازی و توپکرانی(شست و شو) خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها و تفکیک‌گرها را با موفقیت انجام شد.

کمالی ابراز کرد: تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان خوزستان ،بوشهر ، فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است و این ویژگی خاص موجب شده کار در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در بین سایر

شرکت ها از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

اداره بهره برداری شرکت نفت و گاز گچساران به عنوان زیر مجموعه مدیریت عملیات در وسیع ترین مخزن نفتی مناطق نفت خیز جنوب وظایفی از جمله هدایت، سرپرستی، هماهنگی و کنترل تفکیک نفت از گاز در کارخانجات بهره

برداری ، تفکیک کننده ها و تلمبه های تقویتی سرچاهی، کارخانه های نمک زدایی،راهبری بیش از ۶ هزارو ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله نفت و گاز با فشار های بالا تا حدود ۲ هزار پام و کنترل کیفیت نفت خام بر عهده دارد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha