فرماندار شوش: استعلام زمین دهکده سوارکاری فتح المبین شوش تسریع یابد

دزفول - ایرنا - فرماندار شوش گفت: مهمترین مانع احداث دهکده ۳۲ هکتاری سوارکاری بخش فتح المبین شوش تاخیر در استعلام دستگاه های مختلف برای تامین زمین مورد نیاز آن است که پیگیری ها برای سرعت بخشی به این موضوع در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، محسن حویزه روز دوشنبه در نشست تعیین تکلیف و پیگیری روند احداث دهکده سوارکاری شوش در فرمانداری این شهرستان افزود: تاخیر برخی دستگاه ها از جمله منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در پاسخ به استعلام زمین مورد نیاز این طرح موجب وقفه در اجرای آن شده است.

وی گره گشایی از طرح های بر زمین مانده را نیازمند انسجام میان همه دستگاه ها دانست و ادامه داد: دستگاه های متولی در این نشست ماموریت پیدا کردند تا نسبت به پاسخ به استعلام ها هر چه سریعتر اقدام های قانونی لازم را انجام دهند.

فرماندار شوش گفت: وجود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ راس اسب اصیل عرب شناسنامه دار که برخی دارای رکورد ملی هستند از جمله ظرفیت‌های مغفول مانده این شهرستان است که احداث این دهکده می تواند شوش را به قطب سوارکاری و رشته های مرتبط با اسب در ایران تبدیل کند.

وی ادامه داد: انتظار از دستگاه های شهرستان کمک به گره گشایی از مسایل شوش در چارچوب قانون است و از سنگ اندازی و ایجاد وقفه در اجرای این طرح ها اجتناب کنند.

حویزه بیان کرد: تصمیم هایی برای گره گشایی از احداث دهکده سوارکاری بخش فتح المبین شوش در این نشست گرفته شده و میان دستگاه های تقسیم کار انجام شده است که اداره ورزش و جوانان مسوول پیگیری اجرای این مصوبه ها است.

به گزارش ایرنا، اسب عربی که در ایران به اسب اصیل نیزی معروف است یکی از نژادهای اسب سبک در جهان و متعلق به منطقه خاورمیانه است.

شناسایی این نژاد به دلیل شکل سر متمایز و دم بلند آن آسان است؛ اسب عربی گران‌قیمت‌ترین نژاد اسب جهان است و اهمیت آن به حدی پیش رفته که سازمانی بین المللی مخصوص آن با عنوان سازمان جهانی اسب عرب تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha