برگزاری مراسم خداحافظی حامد حدادی از تیم ملی/ استعدادیابی مهمترین اولویت فدراسیون بسکتبال

اهواز - ایرنا - رییس فدراسیون بسکتبال از برگزاری مراسم خداحافظی برای حامد حدادی اسطوره خوزستانی بسکتبال ایران و آسیا خبر داد و گفت: در حال رایزنی با سرمربی تیم ملی برای برگزاری یک بازی در شان این بسکتبالیست هستیم.

به گزارش ایرنا جواد داوری روز سه شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات بسکتبال خوزستان ضمن تبریک به رییس هیات جدید گفت: انتظار داریم که رییس جدید با جدیت و پشتکار به راه خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه خوزستان با حداقل امکانات بالاترین افتخارات را در کشور دارد افزود: این استان پتانسیل بالایی در بسکتبال دارد و برای ما قابل قبول نیست که در تیم ملی بازیکن خوزستانی نباشد.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: از اکنون با برگزاری اردو برای سنین پایه به دنبال تشکیل یک تیم قدرتمند برای سال‌های آینده هستیم و در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌ایم تا شاهد شکل‌گیری بازیکنانی همچون حامد حدادی باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از وظایف فدراسیون علاوه بر حوزه قهرمانی و حرفه‌ای، توسعه ورزش همگانی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است لذا اگر فرزندان ما به ورزش بپردازند، آسیب‌های موجود در جامعه کمتر می‌شود.

داوری در ادامه به موضوع آموزش و استعدادیابی تاکید کرد و گفت: مهمترین راس هرم بسکتبال کشور، استعدادیابی و پرورش بازیکن است و معتقدیم که کل استان‌ها و شهرستان‌های کشور باید به مرکز استعدادیابی پرداخته و به تیم‌های ملی ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه فدراسیون بسکتبال بعد از فوتبال، بیشترین مسابقات را برگزار می‌کند افزود: سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مسابقه بسکتبال بین ۳۰۰ تیم در کشور برگزار می‌شود که آمار خوبی است.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: انتظار داریم که تمام شهرستان‌های استان فعال و امکانات ورزشی به طور یکسان بین شهرستان ها توزیع شود و همچنین باید کار استعدادیابی به خوبی انجام و استعدادهای این رشته شناسایی شود.

وی ادامه داد: زمانی تیم مینی بسکتبال خوزستان در کشور قهرمان شد که این موضوع نشان از پتانسیل بالای بسکتبال استان است.

وی با تاکید بر برگزاری کلاس‌های آموزشی در استان تصریح کرد: سال گذشته، ۱۰۴ کلاس آموزشی و ارتقا در سطح کشور برگزار شد که در نوع خود بی‌سابقه است البته انتظار داریم که این کلاس‌ها در بالاترین سطح ممکن برگزار شود.

داوری خطاب به شهرداری اهواز گفت: در صورتی که شهرداری نسبت به احداث یک زمین بسکتبال در جاده ساحلی اهواز اقدام کند میزبانی مسابقات کشوری را در این منطقه برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص تیمداری خوزستان در لیگ برتر بسکتبال کشور بیان کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته قرار بر این شد که پتروشیمی ماهشهر مجدد به لیگ برتر بازگردد و امیدواریم در سال آینده شاهد حضور یک تیم از اهواز در لیگ برتر باشیم.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: شهرستان‌های دزفول، شوشتر، رامهرمز، بهبهان و اندیمشک از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و توانایی قدرت نمایی در مسابقات کشوری را دارند.

وی عملکرد بسکتبال بانوان خوزستان را بسیار ضعیف برشمرد و افزود: بسکتبال بانوان استان نیاز به یک بازنگری دارد و باید در این بخش آموزش اصولی انجام شود؛ مربیان استان باید در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند تا با علم روز آشنا شوند همچنین برای داوران ما باید کلاس‌های ارتقا برگزار شود.

در ادامه حمید بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: رییس هیات جدید بسکتبال استان در دوره سرپرستی خود حواشی را به حداقل رساند و امیدوارم در ادامه راه با همین فرمان جلو برود.

وی افزود: معتقدم ورزش استان خصوصا در رشته‌های تیمی می‌تواند موفق‌تر باشد لذا باید اختلافات را کنار گذاشت همچنین از سرمایه‌های انسانی و ظرفیت‌های موجود استان به خوبی استفاده کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: برنامه‌های فدراسیون بسکتبال در رده های پایه و به ویژه در بخش استعدادیابی بسیار قابل توجه است و قطعا آینده درخشانی در انتظار بسکتبال کشور خواهد بود.

بر اساس این گزارش بیش از ۲۵۰ هزار خوزستانی در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha