رونق صنعت گردشگری استان مرکزی در دستور کار ویژه

اراک - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: صنعت گردشگری راهی میانبر در راستای خلق ثروت است و بر همین اساس معرفی ظرفیت‌های مختلف این استان با هدف جذب گردشگر در دستور کار ویژه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمود مرادی» روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری( پنج تا ۱۱ مهرماه) افزود: افزایش ماندگاری مسافران با معرفی جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی اولویت اصلی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌صنایع‌دستی این استان است.

وی ادامه داد: استان مرکزی در مسیر شاهراه کشور قرار گرفته و بیشتر مسافرانی که قصد تردد از شرق به غرب و شمال به جنوب کشور را دارند از این استان می‌گذرند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی‌های حکیمانه و ارایه خدمات ارزشمند، آنان را به گردشگران ماندگار تبدیل کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، اظهار کرد: رسانه‌ها با توان تاثیرگذاری، ظرفیت‌های گردشگری این خطه را برای جذب سرمایه گذار معرفی کنند تا با فراهم کردن زمینه حضور و ماندگاری گردشگران، در توسعه اقتصادی استان نقش‌آفرین باشند.

مرادی اظهار کرد: رونمایی از سفالینه‌های سلطان آباد و آثار کم‌تر دیده‌شده از تاریخ ایران در موزه چهار فصل اراک در هفته گردشگری این استان تدارک شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: این آیین، به صورت برخط با حضور علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، برگزار می‌شود.

مرادی افزود: این آثار که شامل ۹ قطعه سفال سلطان‌آباد و کاشی زرین‌فام است به صورت موقت از موزه ملی به موزه چهارفصل اراک منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه، این نوع سفال مربوط به دوره ایلخانی است، گفت: سفال سلطان‌آباد نوعی سفال منحصر به فرد است که منقوش به تصاویری از پرندگان و حیوانات است و تاریخ این آثار منتسب به شهر اراک یا سلطان‌آباد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌صنایع‌دستی استان مرکزی، افزود: این آثار به مدت یک ماه در موزه چهارفصل اراک به نمایش گذاشته می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آنها به موزه چهارفصل مراجعه کنند.

مرادی بیان کرد: سفالینه‌های سلطان آباد آنقدر ارزشمند است که چند ویترین در موزه لوور پاریس به آنها اختصاص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: افتتاح مرکز گردشگری در سلفچگان، مزرعه گردشگری در انجدان، بوم گردی در ابراهیم آباد ، مرکز گردشگری در وفس، مجدآباد فراهان، توسعه بخش دیگری از سرزمین ایرانیان در زرندیه و نشست هم‌اندیش در محلات، بلیت نیم‌بها برای بازدید از مراکز گردشگری و غارها نخجیر دلیجان از دیگر برنامه‌های تدارک شده هفته گردشگری در استان مرکزی است.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان مرکزی شناسایی شده که ۹۱۵ اثر در فهرستا آثار ملی ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha