نظرسنجی‌ جدید: «ترامپ» در سه ایالت کلیدی از «هریس» پیشی گرفت

تهران-ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید که امروز (دوشنبه) منتشر شد، حاکی از آن است که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در سه ایالت کلیدی از «کامالا هریس» رقیب دموکرات خود پیشی گرفته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی اخیر روزنامه «نیویورک تایمز» و «کالج سینا» نشان داد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در میان رای‌دهندگان احتمالی در سه ایالت‌ به اصطلاح «میدان نبرد» یا سرنوشت‌ساز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیشتاز است.

در حالی که تنها ۶ هفته به انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده باقی مانده است، ترامپ جمهوری‌خواه در این نظرسنجی، در سه ایالت کلیدی «آریزونا»، «جورجیا» و «کارولینای شمالی» از کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا پیشی گرفته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که در بازه زمانی ۲۱-۱۷ سپتامبر انجام شد، ترامپ در ایالت‌های آریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی به ترتیب ۵۰ درصد، ۴۹ درصد و ۴۹ درصد آرا [احتمالی] را به دست می‌آورد در حالی که هریس به ترتیب ۴۵ درصد، ۴۵ درصد و ۴۷ درصد آرا در همین سه ایالت را کسب می‌کند که نشان‌دهنده رقابتی نزدیک است.

این سه ایالت از جمله هفت ایالت حساس انتخاباتی موسوم به «میدان نبرد» یا «چرخشی» هستند که احتمالا در رقابت ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا میان ترامپ و هریس، بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نتایج نظرسنجی اخیر «ان‌بی‌سی نیوز» نیز حاکی از افزایش تاریخی حمایت از کامالا هریس در مقایسه با زمانی است که وی برای نخستین بار به عنوان نامزد احتمالی حزب دموکرات معرفی شد.

بر اساس نظرسنجی انجام گرفته توسط شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز، حمایت از هریس برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از ماه ژوئیه (تیر) تاکنون ۱۶ امتیاز افزایش یافته است؛ افزایشی تاریخی که تنها با وضعیت حمایت از جورج دبلیو بوش رئیس‌جمهوری وقت آمریکا پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ قابل مقایسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha