نخبگان فاقد تحصیلات دانشگاهی شناسایی و حمایت می‌شوند

تهران- ایرنا - معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، گفت: استعدادهای برتر و نخبه فاقد تحصیلات دانشگاهی و فعال در بخش‌های مختلف، جزو نخبه‌های مهارتی محسوب شده و این دسته از استعدادهای برتر توسط بنیاد شناسایی و حمایت خواهند شد.

رسول محمدقلی در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا گفت: در طول سال‌های گذشته اقدامات بنیاد ملی نخبگان محدود به شناسایی و حمایت از نخبگان علمی کشور و سرآمدان دانشگاهی و برندگان مدال المپیادهای مختلف بوده است، اما از امسال سه گروه از جامعه نخبگانی به دسته بندی های قبلی اضافه شده که شامل نخبگان ادبی، هنری و مهارتی است.

وی با اشاره به سند راهبردی بنیاد ملی نخبگان اظهارکرد: در این سند این مسئله تصریح شده که نخبگان علمی، ادبی، هنری، مهارتی و مدیریتی توسط بنیاد ملی نخبگان شناسایی و حمایت شوند.

محمدقلی گفت: ممکن است نخبه ای فاقد تحصیلات دانشگاهی درحوزه های مختلف ادبی و هنری همچون کارگردانی، شعر، هنرهای تجسمی، نقاشی و خطاطی و قالیبافی و سفالگری دارای توانمندی و مهارت های ویژه باشد و با حضور در رویدادهای بنیاد ملی نخبگان صاحب مقام و رتبه شود که بلافاصله جزو جامعه نخبگان محسوب خواهد شد.

نخبگان فاقد تحصیلات دانشگاهی شناسایی و حمایت می‌شوند

وی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان در اینجا دیگر قید دانشگاه و تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک را لحاظ نخواهد کرد و در شناسایی و حمایت از این افراد تنها توانمدی و مهارت ویژه آنها را مورد توجه قرار خواهد داد.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برگزاری آئین های تکریم بزرگان و سرآمدان حوزه های مختلف و برنامه این بنیاد برای حمایت از آنها افزود: این برنامه ها که اخیرا با تجلیل از ۲۵ نخبه حوزه ادبی برگزار شد، به طورحتم بر مبنای اثرگذاری این افراد و همچنین تهیه آثار ارزشمند و تعالی و رشد حوزه مورد نظر توسط این افراد بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha