۴۷۰ پلاک در رزمایش نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان مرکزی بازدید شد

اراک - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۴۷۰ پلاک در اجرای اولین رزمایش نوسازی مسکن در بافت فرسوده در چهار شهرستان این استان بازدید شد.

«مجید تاجی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توافق‌هایی که بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان بسیج سازندگی در خصوص نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری منعقد شده است، مرحله اول این توافق نامه در قالب رزمایش نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهری استان آغاز شد.

وی بیان کرد: این رزمایش با هدف جمع‌آوری اطلاعات بافت فرسوده شهرستان‌های دلیجان، فرمهین، آشتیان و تفرش آغاز شده که همزمان آگاهی لازم در خصوص بسته‌های تشویقی نوسازی مسکن به ساکنین این محلات داده شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: بسته‌های تشویقی به صورت حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات از قبیل تخفیف در پروانه ساختمانی، پیگیری انشعابات خارج از نوبت و صدور پروانه پایان کار در کمترین زمان ارایه می‌شود.

تاجی، درباره حمایت و کمک‌های مالی در این طرح ادامه داد: وام نهضت ملی، وام نوسازی مسکن و وام ودیعه مسکن از جمله مواردی است که در این توافقنامه دیده شده است.

وی بیان کرد: حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) درخصوص تسهیل در ضوابط معماری، تسهیل در ضوابط پارکینگ، افزایش تراکم ساختمانی و کاربری مسکونی و غیر مسکونی از جمله موارد دیگری است که مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی است.

تاجی افزود: تعویض زمین یا واحدهای فرسوده دارای سند رسمی با واحدهای نوساز یا زمین‌های تحت مالکیت وزارت با سقف ۴۰ درصد تخفیف در قیمت کارشناسی از دیگر مواردی است که مردم استان می‌توانند در این طرح استفاده کنند.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌ است.

بیشتر بخوانید:

سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار بازآفرینی شهری در اراک توزیع شد

چهار هزار میلیارد ریال برای توسعه بازآفرینی شهری استان مرکزی تصویب شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha