تکمیل موزه دفاع مقدس کرمانشاه نیاز به حمایت مالی دارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی مرحله اول ساخت موزه دفاع مقدس استان گفت: تکمیل این پروژه مهم نیاز به حمایت مالی دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی استان دارد.

سردار بهروز خوشبخت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیمانکار این پروژه در حال تجهیز کارگاه برای ادامه روند ساخت و ساز آن است افزود: امیدواریم مرحله سفت کاری موزه دفاع مقدس کرمانشاه امسال به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: اگر موزه دفاع مقدس کرمانشاه توسط دستگاه‌های اجرایی و ارگان های نظامی استان تامین اعتبار شود مرحله اول آن تا ۲ سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

موزه دفاع مقدس کرمانشاه در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار با همکاری سپاه نبی اکرم (ص) و شهرداری کرمانشاه روبروی هوانیروز شهر کرمانشاه در حال ساخت است و مرحله اول آن با هفت هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سردار خوشبخت به شرایط خاص و نقش ویژه استان کرمانشاه در نبرد مستقیم با دشمن در کنار استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خوزستان چهار موزه دفاع مقدس دارد و برای کرمانشاه نیز سه موزه گیلانغرب، مرصاد و کرمانشاه در نظر گرفته اند که هیچ کدام تا حال به بهره برداری کامل نرسیده است.

ابنیه موزه گیلانغرب تکمیل شده است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: موزه گیلانغرب از نظر ابنیه ۱۰۰ درصد تکمیل است اما ۴۰ درصد موزه آرایی شده است.

سردار خوشبخت همچنین به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی موزه فرهنگی دفاع مقدس مرصاد اشاره کرد و گفت: این موزه نیز ۴۵ درصد موزه آرایی شده که به دلیل شهادت جمعیت قابل توجهی از شهدای مهمان در استان بیشتر باید رسیدگی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موزه پارک شیرین کرمانشاه اولین موزه دفاع مقدس کشور بوده اما بعدها به نمایشگاه تبدیل و مکان آن را تغییر دادند گفت: در حال حاضر این پروژه مهم در روبروی هوانیروز کرمانشاه در حال ساخت است و فاز اول آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، جنگ تحمیلی با اشغال شهر قصرشیرین در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه آغاز و با عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال ۶۷ در این استان به پایان رسید.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

در این استان هشت یادمان دوران دفاع مقدس شامل یادمان بین المللی مرصاد، بازی دراز، شهید بهشتی قصرشیرین، مطلع الفجر گیلانغرب، شهدای ۲۶ مرداد پاوه، بانه‌دار شیخ صله ثلاث باباجانی، شهید شیرودی و یادمان پادگان ابوذر وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha