باغ موزه دفاع مقدس لرستان آماده بهره‌برداری است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایرنا؛ سرهنگ محسن رشیدی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: عملیات احداث باغ موزه دفاع مقدس سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد؛ ولی با افت و خیزهایی به لحاظ تامین اعتبار به موقع و یا عدم تامین اعتبار مواجه بود.

وی افزود: از سال ۹۹ با همکاری هیات دولت سیزدهم اعتبار مورد نیاز تامین و عملیات تکمیل سازه این پروژه تکمیل شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس استان در زمینی به مساحت ۲.۱۳ هکتار و زیربنای بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ متر و در ۹ فاز طراحی و تکمیل شده است.

سرهنگ رشیدی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس استان لرستان به لحاظ سازه و موقعیت ژئوفیزیک منطقه در کشور بی نظیر است، تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کمک به توسعه گردشگری و معرفی استان در طول دفاع مقدس از مهم ترین اهداف باغ موزه های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: این سازه به صورت ۳۶۰ درجه امکان دید مناطق مختلف شهرخرم آباد را دارد و به لحاظ چشم انداز به دلیل همجواری با مجموعه گردشگری کیو و تپه شهدا چشم اندازی زیبا و کم نظیر دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: در صورت وصل شدن باغ موزه دفاع مقدس استان لرستان به عنوان مرکز فرهنگی به مجموعه گردشگری کیو خرم آباد مجموعه ای فرهنگی، گردشکری کم نظیر در سطح کشور ایجاد که در جذب و تقویت گردشگری استان نقش بسزایی خواهد داشت.

رشیدی گفت: تبعیت از معماری شهر خرم آباد از دیگر شاخص های ارزشمند و کم نظیر باغ موزه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس لرستان به لحاظ فیزیکی آماده بهره برداری است و به لحاظ محتوایی در حال تکمیل شدن می‌باشد، افزود: عملکرد یگان های عملیاتی استان و حماسه های مردم لرستان در دوران دفاع مقدس در این باغ موزه ارائه خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه لرستان در طول دوران پر افتخار دفاع مقدس، بیشترین اعزام نیرو به جبهه های نبرد حق علیه باطل را داشته است، افزود: این استان به پشتوانه یگان های عملیاتی چون لشکر۸۴، تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع)، گروه ۴۱۱ مهندسی رزمی بروجرد، آمادگاه باباعباس، همزمان به عنوان معین سه استان مناطق مرزی کشور حضور دارد.

سرهنگ رشیدی با بیان اینکه تلاش می شود در باغ موزه دفاع مقدس ایثارگری و حماسه آفرینی رزمندگان و مردم لرستان به نمایش گذاشته شود، خاطرنشان کرد: برای محتواسازی غنی در باغ موزه دفاع مقدس استان نیازمند همکاری یگان های عملیاتی و دستگاه های اجرایی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha