صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی ۴۳۱ طرح اشتغالزا اجرا کرد

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق در نیمه نخست امسال با پرداخت ۸۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره ۴۳۱ طرح اشتغالزا اجرا کرد.

هادی رضازاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد طرح های اشتغال ایجاد شده در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۸ درصد رشد دارد.

به گفته وی؛ مقدار تسهیلات این صندوق در نیمه نخست سال گذشته ۶۶۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای ۲۷۲ فقره طرح اشتغالزا بود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس ۱۸۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۸ طرح کشاورزی، ۲۷۷ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال به ۱۸۹ طرح صنعتی، ۳۴۱ میلیارد ریال به ۱۳۳ طرح خدماتی و حدود ۳۹ میلیارد ریال نیز تسهیلات ضروری و رفاهی به تعداد ۹۱ نفر پرداخت شد.

وی عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی برای اشتغالزایی با سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان تفاهم نامه امضا کرده است و در این راستا به متقاضیان برای ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک تسهیلات پرداخت می کند.

رضا زاده بیان کرد: ایجاد گلخانه، بومگردی، گردشگری، مجتمع های بین راهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و دانش‌بنیان از مهمترین طرح هایی هستند که با دریافت تسهیلات منجر به ایجاد شغل پایدار شدند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد طرح های این صندوق فعال هستند افزود: تنها حدود ۲ درصد طرح ها دچار انحراف شده اند که بازپرداخت تسهیلات پیگیری می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی ادامه داد: ۷۰ درصد تسهیلات این صندوق در روستاها و حدود ۳۰ درصد طرح ها در حوزه شهرها بوده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha