یک فیلم مستند از تربت حیدریه به جشنواره سینما حقیقت راه یافت + فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: فیلم مستند "جان باز، اعجاز یک روایت" به نویسندگی و کارگردانی "پیمان عوض‌پور" از این شهرستان به جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت راه یافت.

علی لایقیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قرارداشتن در هفته دفاع مقدس و از آنجا که موضوع مستند نیز به همین گونه اختصاص دارد، این مستند که حاصل یک کار مطالعاتی عمیق و چندین ساعت مصاحبه است، به عنوان نماینده این شهرستان به جشنواره سینما حقیقت ارسال شد.

وی ادامه داد: قرار است این فیلم به جشنواره فیلم عمار نیز ارسال شود.

نویسنده و کارگردان فیلم مستند ۴۰ دقیقه‌ای "جان باز، اعجاز یک روایت" نیز به خبرنگار ایرنا گفت: محور اصلی این مستند یک جانباز ۵۰ درصد به نام "حسن مرتضی‌نیا" است که سال ۱۳۶۲ در عملیات بدر اسیر شده بود اما چون به خانواده خبر شهادتش اعلام شد در گلزار شهدای بهشت عسگری برایش جایگاهی اختصاص داده بودند.

پیمان عوض‌پور افزود: ایشان اما سال ۱۳۶۹ به همراه دیگر اسیران، آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت و به استخدام سپاه پاسداران تربت‌حیدریه در آمد.

وی ادامه داد: سال ۱۳۷۲ پیکر یک شهید تفحص شده که در جیب لباسش پلاک و کارت شناسایی جانباز حسن مرتضی‌نیا قرار داشت وارد تربت‌حیدریه شد و بعد تشییع، در همان مقبره ایشان دفن شد.

این کارگردان با بیان این که مستند یاد شده از جمله طرح‌های کارگاه پژوهشی شهید آوینی برای شرکت در جشنواره بین المللی سینما حقیقت است گفت: موضوع مستند به اظهارات این جانباز و خانواده وی اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا، این کارگردان تاکنون ۲ مستند دیگر به نام‌های "سرباز" در سال ۱۳۹۹ با موضوع مرزبانی و "سین مثل.." با موضوع دانش‌آموز در سال ۱۴۰۲ ساخته است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha