تنش‌های بوئنوس آیرس- کاراکاس؛ دادگاه آرژانتین فرمان دستگیری «مادورو» را صادر کرد

تهران- ایرنا- یک دادگاه فدرال آرژانتین با طرح اتهام ادعایی «جنایت علیه بشریت» علیه «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، قرار بازداشت وی را صادر کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه ال موندو، دادگاه آرژانتین دستور «بازداشت فوری» نیکلاس مادورو و دیوسدادو کابِیو وزیر کشور ونزوئلا و دیگر سیاستمدار قدرتمند دولت مادورو به اتهام ادعایی «نقض جدی حقوق بشر» را صادر کرد و از اینترپل خواست تا هشدار قرمز برای دستگیری بین‌المللی آن‌ها را فعال کند.

قضات آرژانتینی بر اساس شکایتی که توسط «بنیاد کلونی برای عدالت» یک سازمان غیر دولتی به ریاست جورج کلونی بازیگر و همسرش امل کلونی طرح شده بود، این تصمیم را اتخاذ کردند.

به گزارش روزنامه La Nación، این اقدام با هدف پیشبرد تحقیقات در مورد مسئولیت ادعایی مادورو در مورد نقض حقوق بشر است.

به گفته این نشریه، این پرونده نه تنها شامل مادورو بلکه حدود ۳۰ مقام ونزوئلا نیز می‌شود. شاکیان این پرونده عبارتند از توماس فارینی وکیل و والدو وولف وزیر امنیت بوئنوس آیرس.

تنش‌ها میان دو کشور تا جایی بالا گرفته است که دادگاه عالی ونزوئلا نیز ساعاتی پیش از حکم دادگاه آرژانتین، حکم بازداشت خاویر میلی رئیس‌جمهوری آرژانتین، کارینا میلِی خواهر خاویر میلی و منشی ریاست‌جمهوری و پاتریشیا بویریچ وزیر امنیت این کشور را صادر کرد.

این اقدام پس از درخواست دادستانی ونزوئلا صورت می‌گیرد که این افراد را به چندین جرم از جمله «سرقت» و «پولشویی» متهم کرده و این مساله به توقیف جنجالی هواپیمای دولتی شرکت امتراسور و تحویل آن به آمریکا مرتبط است.

تنش‌ها میان کاراکاس و بوئنوس آیرس پس از پیروزی مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha