نایب قهرمانی دختر کرمانشاهی در مسابقات جهانی کیک بوکسینگ چک

کرمانشاه - ایرنا - «مریم باباولدینی»، ورزشکار دختر کرمانشاهی توانست به عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های جهانی کیک بوکسینگ WKA جمهوری چک دست پیدا کند.

به گزارش ایرنا، مسابقات قهرمانی جهان کیک بوکسینگ WKA با حضور ٣۴ کشور و با شرکت ۲ هزار و ۲۵۰ ورزشکار به میزبانی سالن اسپرت حال شه چوموتو از تاریخ ٣٠ شهریور تا ٢ مهرماه در جمهوری چک برگزار شد.

در این دوره از رقابت ها مریم باباولدینی، نیز به نمایندگی از استان کرمانشاه حضور داشت که توانست مدال نقره این رقابت ها را در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم با شایستگی کامل به خود اختصاص دهد.

در پایان رقابت های جهانی ۲۰۲۴ کیک بوکسینگ WKA چک تیم ملی ایران در مجموع به ۶ مدال رنگارنگ شامل ٢ مدال طلا، سه مدال نقره و یک مدال برنز دست یافت.

نایب قهرمانی دختر کرمانشاهی در مسابقات جهانی کیک بوکسینگ چک

در این مسابقات سعید محمدی در وزن ٩٠- در رده جوانان مدال طلا، مرجان امینی کاوه در وزن ٧۵+ مدال نقره، محمدرضا دوده در وزن ٩٠- مدال طلا، مجید محمدی در رده پیشکسوتان وزن ٩٠- مدال نقره و علیرضا سجادی نیز وزن ٩٠+ در رده پیشکسوتان مدال برنز دریافت کنند.

سرمربی تیم ملی ایران را در رقابت های جهانی چک علی غفاری و سرپرست تیم نیز برعهده آروین علیپورد بود.

کیک‌بوکسینگ ( Kickboxing ) ورزشی رزمی است که توسط کاراته‌کاران ژاپنی (اوسامو ناگوچی و تاتسو یامادا) در سال ۱۹۵۸ میلادی در ژاپن با ترکیب کاراته و مشخصاً فول کنتاکت کاراته با موای تای بنیان‌گذاری گردید.

کیک بوکسینگ ترکیبی از مشت و لگد است که طیف گسترده ای از سبک ها و قوانین را پوشش می دهد، در این رشته، مشت، لگد و ضربه با زانو مجاز بوده، اما آرنج ممنوع است، در مبارزه این ورزش همچنین بی تحرکی و انفعال مورد انتقاد قرار می گیرد و حتی می تواند توسط داوران جریمه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha