تایوان تحقیقات در مورد دستگاه‌های انفجاری لبنان را گسترده می‌کند

تهران- ایرنا- تایوان به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد تحویل دستگاه‌های ارتباطی منفجر شده به لبنان، دو کارمند دیگر یک شرکت فناوری مرتبط با این پرونده را مورد بازجویی قرار داده و دامنه تحقیقات خود را گسترده کرده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، به دنبال انفجار صدها پیجر، بی‌سیم و دستگاه‌های ارتباطی در سراسر لبنان در هفته گذشته که منجر به شهادت ۳۹ نفر و مجروح شدن نزدیک به سه هزار نفر شد، سوال‌های زیادی در مورد اینکه این دستگاه‌ها از کجا آمده و چگونه در اختیار لبنانی‌ها قرار گرفته است، مطرح شد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی و دیگر منابع آگاه گزارش داد که اسرائیل مواد منفجره را در محموله پیجرهای شرکت گلد آپولو (Gold Apollo) تایوان کار گذاشته بود.

خبرگزاری فرانسه نیز روز دوشنبه گزارش داد که بازرسان تایوانی در ابتدا چهار مکان را جستجو کردند و از دو نفر، از جمله رئیس شرکت گلد آپولو که تولید این دستگاه‌ها را تکذیب کرده است، بازجویی کردند.

دفتر دادستانی تایوان اعلام کرد که از دو کارمند دیگر شرکت بازجویی کرده است. دفتر دادستانی در منطقه شیلین تایپه، جایی که شرکت در آن مستقر است، گفت: امروز به بخش امنیت ملی نیز دستور داده است تا با کارمندان سابق یا فعلی (گلد آپولو) به عنوان شاهد مصاحبه کند.

دفتر دادستانی در بیانیه‌ای تاکید کرد: این دو به روشن شدن پرونده کمک کردند و تحقیقات فشرده برای کل پرونده در حال انجام است.

بازرسان تاکنون نام هیچ یک از شاهدان را ذکر نکرده‌اند، اگرچه رئیس شرکت روز پنجشنبه گذشته در حال رفت و آمد با بازرسان دیده شده است.

شرکت گلد آپولو ابتدا انگشت اتهام خود را به سمت شرکت بی.ای.سی کانسالتینگ (BAC Consulting KFT) شریک مجارستانی خود نشانه رفته و مدعی شده است که به این کسب و کار مجارستانی اجازه استفاده از علامت تجاری خود را داده است.

اما یک سخنگوی دولت مجارستان گفت که شرکت بی.ای.سی کانسالتینگ یک واسطه تجاری است که هیچ سایت تولیدی یا عملیاتی در مجارستان ندارد.

رسانه‌های تایوانی وو یو جن، نماینده شرکت گلد سیستمز را که بنا بر گزارش‌ها با شرکت مشاوره‌ای مجارستانی مرتبط است، مظنون دیگر این پرونده معرفی کردند.

وزیر اقتصاد تایوان مدعی شده بود که مقام‌های این جزیره مطمئن هستند که پیجرهای انفجاری در لبنان، در تایوان تولید نشده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha