۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85606107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن پسته در استان یزد

۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85606107
پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن پسته در استان یزد

یزد- ایرنا - رئیس سازمان جهادکشاورزی یزد از آغاز برداشت پسته در این استان خبر داد و پیش بینی کرد: ۵۰ هزار تن پسته از سطح ۵۶ هزار هکتار از باغات بارور برداشت شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی یزد، "محمد علی حاتمی زاده" افزود: ۶۳ هزار هکتار از باغات استان به محصول پسته اختصاص دارد که از این میزان ۵۶ هزار هکتار بارور و هفت هزار هکتار آن غیر بارور است.

وی اظهار کرد: باغات پسته استان در مناطق کویری و خشک قراردارند که علاوه برایجاد درآمد اقتصادی دربدترین شرایط اقلیمی، با اجرای نقش کویرزدایی و تثبیت شن های روان به طریق بیولوژی تاثیر بسزایی در تعدیل اقلیم مناطق شهری و روستایی حاشیه ای کویر دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد با بیان اینکه متوسط عملکرد پسته در سال جاری ۹۰۰ کیلوگرم پسته خشک در هر هکتار است، تصریح کرد: سه شهرستان خاتم، ابرکوه و اردکان به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت استان را به خود اختصاص داده و دارای ارقام اکبری، کله قوچی و احمد اقایی هستند.

به گفته این مسئول، پسته استان یزد به دلیل رنگ و طعم منحصر به فرد دارای ارزش صادراتی بوده و حدود ۷۰ درصد آن به کشورهای همجوار صادر و ۳۰ درصد باقی مانده در بازار داخل به فروش میرسد.

حاتمی زاده خاطر نشان کرد: بهترین موقع برداشت پسته زمانی است که حدود ۷۰ درصد میوه آن رسیده باشد زیرا باعث حفظ سلامت درخت و کاهش آفلاتوکسین شده و در عین حال به دلیل تجمع چربی، میوه اونس و وزن قابل قبولی پیدا کرده و سنگینی خود را به دست می آورد.

سالانه افزون یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در بخش های زراعت، باغبانی، دام، شیلات و گلخانه ای در استان یزد تولید می شود.

سطح کل اراضی زیر کشت استان افزون بر ۱۱۰ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha