فرماندار ساری خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی به پرونده نیروگاه زباله‌سوز شد

ساری- ایرنا- فرماندار ساری با تاکید بر ضرورت معرفی بانیان طولانی شدن فرآیند ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری، خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی و قضایی به پرونده زباله‌سوز مرکز استان و بررسی قرارداد این طرح بزرگ حوزه پسماند استان شد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نوبخت امروز -سه‌شنبه- در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه احداث نیروگاه زباله‌سوز ساری اظهار کرد: با وجود تخصیص بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای تکمیل این پروژه همچنان طرح نیمه‌کاره مانده و به بهره‌برداری نرسیده است.

وی افزود: در مسیر اجرای قانون و حفظ منافع مردم و بیت‌المال با احدی تعارف نداریم و درخواست می‌کنیم که با توجه به طولانی شدن این پروژه و اهمیت آن دستگاه‌های نظارتی و قضایی به موضوع و قرارداد زباله‌سوز ساری ورود کرده و بانیان وضع موجود را به مردم معرفی کنند.

نماینده عالی دولت در مرکز مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که روزانه حدود ۳۰۰ تن زباله در ساری تولید می‌شود، اجرا و راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز باید با دغدغه و شتاب بیشتری انجام شود.

نوبخت تصریح کرد: بنا بر دستور استاندار محترم نسبت به تعیین تکلیف نهایی این پروژه، با ارائه زمان‌بندی دقیق از جانب سرمایه‌گذار و پیمانکاران به منظور بررسی اقدامات و فعالیت‌های آنان گام برمی‌داریم.

فرماندار ساری خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی به پرونده زباله‌سوز ساری شد

وی تکمیل نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله‌سوز ساری را یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی زیست‌محیطی در مازندران برشمرد و گفت: بی‌شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود و ظرفیت نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل نهایی این نیروگاه به شکل مطلوب استفاده خواهیم کرد و بر روند اجرای آن را به صورت میدانی نظارت‌ خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، یکشنبه هفته جاری –یکم مهر- استاندار مازندران در جلسه کارگروه مدیریت پسماند مازندران رسیدگی به معضل زباله در مازندران طی چهار دهه اخیر را شعاری توصیف کرد و برای شهرداری ساری مهلت یک هفته‌ای در نظر گرفت تا روند همکاری با پیمانکار زباله‌سوز را از سر بگیرد.

یوسف نوری در این جلسه با انتقاد از عملکرد شهردار ساری در پیگیری برای اجرا و تکمیل این طرح گفته بود که طبق بررسی‌های کارشناسی شهردار ساری با شرکت طرف قرارداد زباله‌سوز همکاری نمی‌کند و مشارکت جدی ندارد.

وی تاکید کرد: زباله‌سوز ساری باید چهار ماه پس از سفر اول ریاست جمهوری شهید افتتاح می‌شد، اما به دلیل اختلاف داخلی در مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری، همچنان در جمع‌آوری و حمل زباله به خارج از استان هزینه‌های میلیاردی از جیب مردم برداشت می‌شود.

عملیات ساخت نیروگاه ۴۵۰ تُنی زباله‌سوز ساری سال ۱۳۸۸ آغاز شد تا بار گزاف حمل چندین دهه‌ای حمل زباله‌های مرکز مازندران به دیگر مناطق و همچنین مشکلات زیست محیطی آن برداشته شود. اما تکمیل این طرح طی سال‌های اخیر در مراحل پایانی متوقف مانده و با وجود وعده‌های مکرر هنوز به سرانجام نرسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha