فرماندار از روند تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری انتقاد کرد

ساری - ایرنا - فرماندار مرکز مازندران از روند تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری انتقاد کرد و گفت: از روند تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری از طرح های مصوب سفر رییس جمهور به مازندران، به هیچ عنوان رضایت نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نوبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های جمعی مرکز مازندران، میانگین پیشرفت فیزیکی نیروگاه زباله‌ سوز ساری را در بخش ابنیه ۹۷ و در بخش تجهیزات نیز ۸۶ درصد اعلام کرد و با بیان اینکه پیمانکاران این طرح به میزان کارهایی که تاکنون انجام داده اند، پول خود را دریافت کرده اند، اظهار داشت: دستگاه های نظارتی استان باید با ورود به این بخش و رفع مشکلات فراروی، روند تکمیل این طرح را تسریع کنند.

نیروگاه زباله‌سوز ساری از جمله مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران از مهم‌ترین طرح‌ها در مدیریت پسماند و مقابله با چالش‌های زیست محیطی در این خطه شمالی کشور است.

عملیات ساخت نیروگاه ۴۵۰ تُنی زباله سوز ساری با این امید که بار گزاف چندین دهه‌ای حمل زباله‌های مرکز استان مازندران به دیگر مناطق و همچنین مشکلات زیست محیطی این استان برداشته شود، در سال ۱۳۸۸ آغاز شد.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح نیروگاه زباله سوز ساری را، ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این میزان اعتبار با دستور رئیس جمهوری در راستای موافقت‌نامه کمک به ساماندهی مدیریت پسماند و تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری پیش‌بینی شده‌ است.
وی میزان زباله تولیدی روزانه در مرکز مازندران را در زمان حاضر حدود ۳۰۰ تن ذکرکرد و گفت که با توجه به توسعه روز افزون در مدیریت پسماند، احداث این نیروگاه برای ساری به عنوان مرکز استان بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز ساری یک طرح ملی است و به عنوان فرماندار هیچگونه اختیاراتی در این بخش ندارم، خاطرنشان کرد: مسئولیت اصلی تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری با شهرداری و بسیج سازندگی است.

فرماندار از روند تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری انتقاد کرد
فرماندار مرکز مازندران تصریح کرد: در صورتی که دستگاه های بالادستی به فرمانداری اختیارات کامل، به عنوان فرماندار این آمادگی را دارم با استقرار کانکس و انتقال دفتر خود به محل اجرای این طرح، روند تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری را تسریع کنم.
نوبخت با بیان اینکه تسریع در تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری نیازمند نظارت عالی است، اظهار کرد: پسماند و مدیریت زباله از جمله مشکلات اساسی مرکز مازندران است که باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی این مشکلات رفع شود.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال وجه نقد به پیمانکاران این طرح پرداخت شده است، افزود: دیگر پیمانکار این طرح نیز یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اوراق داشت که تاکنون حدود ۷۰۰ میلیارد ریال آن را به پول نقد تبدیل کرده است.
وی بافت فرسوده شهر ساری را از دیگر مشکلات فراروی مرکز مازندران عنوان کرد و با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر باید اقدامات خود را در این بخش توضیح دهند، گفت که ساری حدود ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده است و بازسازی این میزان بافت فرسوده نیازمند نقشه راه و اتخاذ راهکار درست و اصولی است.
این مقام مسئول، ترافیک را از دیگر مشکلات فراروی مرکز مازندران عنوان و بر لزوم تهیه و اجرای طرح جامع ترافیک در شهر ساری تاکید کرد و گفت که برای برون رفت از این مشکلات نیازمند مدیریت قاطع و جدیت کامل در این بخش هستیم.
نوبخت، چهار بانده شدن محوری ساری به تاکام را از دیگر طرح های عمرانی مهم و در دست اقدام در مرکز مازندران عنوان کرد وافزود: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته، قطعه دوم این طرح آماده افتتاح است.
وی در بخش دیگر سخنان خود میانگین پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی ماهفروجک ساری را در زمات حاضر ۷۵ درصد ذکرکرد و ادامه داد: در صورت واگذاری اختیارات کامل به فرمانداری، این طرح تا پایان امسال و یا در نهایت ساب آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
وی چهار بانده شدن محور پنبه زارکتی به لاریم و همچنین احداث و تکمیل کنارگذر شمالی را از دیگر طرح های مهم و در دست اقدام در ساری ذکرکرد و برای اداق این کنارگذر که عملیات اجرایی آن نیز در دست اقدام است، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار از روند تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری انتقاد کرد

مخالفت با احداث سد فینیسک
فرماندار ساری با اشاره به پیامدهای بسیار منفی احداث سد فینسک بر منابع آبی مرکز مازندران با بیان اینکه مخالف اجرای این طرح هستیم، گفت: ساری مرکز مازندران نیازمند ۵۴۵ میلیون مترمکعب آب است و این در حالیست که منابع آبی این شهرستان در زمان حاضر ۳۴۵ میلیون مترمکعب است.
نوبخت میزان آب مورد نیاز برای مصارف بخش کشاورزی مرکز مازندران را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: با احداث سد فینسک مشکلات کمبود آب در مرکز مازندران افزایش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبارات لازم توسط دولت برای احداث سد ظالم رود و بهسازی آببندان های ساری، ظرفیت منابع آبی این شهرستان تا حد زیادی تامین خواهد شد و در غیر این صورت مشکلات تنش آبی در مرکز مازندران بیشتر خواهد شد.
مقام عالی دولت در مرکز مازندران گفت: با هدف بهبود ذخایر منابع آبی، تاکنون حدود ۳۰ درصد آببندان های ساری لایروبی شد و این طرح همچنان در دستور کار است.

نیاز ۳۵ هزار میلیارد ریال مرکز مازندران برای اجرا و تکمیل طرح های زیرساختی
نوبخت با اشاره به وجود مشکلات متعدد در مرکز مازندران با بیان اینکه لازمه رفع این مشکلات اجرای ۱۲ طرح زیرساختی و مهم در شهر ساری است، میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرا و تکمیل این طرح را ۳۵ هزار میلیارد ریال ذکرکرد که با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، باید از ظرفیت مولد سازی استفاده کرد .
وی از وجود ۲۷ پلاژ دولتی در ساحل فرح آباد ساری خبر داد وگفت: حدود ۲ پلاژ مربوط به وزارت کشور در این ساحل بلا استفاده است که در صورت مولد سازی، اعتبارات مورد نیاز برای اجرا و تکمیل طرح های مهم در مرکز مازندران تامین خواهد شد. مطلوبی ای تکمیل طرح ها تامین خواهد شد.

فرماندار از روند تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری انتقاد کرد

ساماندهی فاضلاب ساری نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار
فرماندار ساری با بیان اینکه اتخاذ راهمکار درست و اصولی در بحث مدیریت شهری برای ساماندهی فاضلاب ساری باید مورد توجه بیش از پیش متولیان امر قرار گیرد، میزان اعتبار مورد نیاز برابی ساماندهی فاضلاب مرکز مازندران را ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

تصویب ۳۷۵ طرح در کمیته برنامه ریزی شهرستان
فرماندار ساری با بیان اینکه پارسال ۲۷۴ طرح با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده بود، گفت که امسال نیز با تصویب ۳۷۵ طرح در کمیته برنامه ریزی شهرستان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار از روند تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری انتقاد کرد

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶۰ طرح عمرانی در هفته دولت
نوبخت گفت: در گرامیداشت هفته دولت امسال ۲۶۰ طرح عمرانی با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریال دولت در ساری افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.
وی با بیان اینکه از این تعداد، ۱۳۰ طرح مربوط به مناطق شهری و به بقیه مربوط به مناطق روستایی است، این طرح ها را در بخش های مخابراتی، کشاورزی، اقتصادی، توسعه زیرساخت های ارتباطی، آبرسانی و تولیدی ذکرکرد.
وی از تهیه و تدارک یک هزار مورد برنامه فرهنگی در گرامی داشت هفته دولت امسال در مرکز مازندران خبرداد و افزود: هفته دولت فرصتی مطلوب برای بیسان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم است و مسئولان دستگاه های اجرایی نیز باید با جهاد تبیین خدمات نظام را برای مردم بازگو و تبیین کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha