کوچ کندو در زمان سرشماری زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری ممنوع است

شهرکرد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز سرشماری زنبورستان‌ها در استان از هفتم تا ۱۹ مهرماه جاری گفت: هرگونه کوچ و نقل‌ و انتقال کندوها در زمان سرشماری زنبورستان‌ها ممنوع است.

به‌گزارش ایرنا، عباس میراحمدی روز سه‌شنبه تاکید کرد: براساس آمارهای سال گذشته ۲ هزار و ۴۳۲ زنبورستان با ۳۱۶ هزار کندو و اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۷۰۰ نفر در استان وجود دارد.

وی با اشاره به تولید سالانه ۲ هزار و ۹۰۰ تن عسل در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای طرح سرشماری زنبورستان‌های کشور با همکاری مرکز فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهادکشاورزی و اتحادیه زنبورداران به‌منظور شناسایی اطلاعات و آمار تولیدات بخش زنبورداری کشور انجام می‌شود.

میراحمدی آمار را پایه و اساس برنامه‌ریزی توسعه و پیشرفت اعلام و تصریح کرد: نخستین گام در مراحل برنامه‌ریزی، داشتن تصویری روشن از واقعیت‌های موجود جامعه است تا علاوه بر شناسایی فرصت‌ها، نیازها و تنگناهای اساسی، برای از بین بردن یا کاهش اثرات آن برنامه‌ریزی مناسب کرد.

وی یادآور ظد: زنبورداران از هفتم تا ۱۹ مهرماه جاری برای تکمیل فرم خوداظهاری سرشماری به نزدیک‌ترین مرکز جهادکشاورزی شهرستان محل استقرار خود مراجعه کنند.

سجاد رفیعی کارشناس امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:در سال‌جاری عملیات میدانی طرح سرشماری سراسری زنبورداری‌ها با حضور افزون‌بر ۱۰۰ نفر از کارشناسان پهنه در سطح ۲۲ مرکز خدمات جهادکشاورزی، مشارکت اتحادیه‌های استانی و تشکل‌های شهرستانی زنبورداری و سایر واحدهای ذی‌ربط جهاد کشاورزی پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، انواع تولیدات زنبورعسل شامل عسل، ژل رویال، بره موم، گرده گل، موم و زهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha