اتوبوس‌های تازه در مدار بهره‌برداری/ کاشت نخل تزیینی در کوی نصر پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۹ تهران گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ناوگان جدید اتوبوسرانی این منطقه به بهره‌برداری رسید و همین موضوع نشان از فعالیت‌های توبوس‌های تازه در این منطقه دارد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرحیم مرتضوی روز سه‌شنبه اظهار کرد: در راستای سیاست‌های مدیریت ارشد شهری مبنی بر تقویت و ارتقا کیفیت خدمات‌رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی پایتخت به منظور حذف تدریجی اتوبوس‌های فرسوده، نوسازی و برقی‌سازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی منطقه ۹ اقدام شد.

وی افزود: همزمان با آغاز فعالیت مدارس و مراکز آموزشی و با توجه به لزوم ترغیب آحاد شهروندان به ویژه دانش‌آموزان به استفاده حداکثری از سیستم حمل و نقل عمومی، با تجهیز خط ۲۶۹ (استادمعین – پایانه شهید فیاض بخش) به هشت دستگاه اتوبوس جدید، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی منطقه ۹ اجرایی شد.

مرتضوی بیان کرد: خط ۲۶۹ یکی از خطوط متراکم منطقه ۹ به شمار می‌رود که با گذر از خیابان‌های استاد معین و هاشمی در مسیر رفت و خیابان دامپزشکی در مسیر برگشت به شهروندان محلات سه‌گانه ناحیه یک منطقه شامل استادمعین، دکتر هوشیار و شهید دستغیب خدمت‌رسانی می‌کند.

شهردار منطقه ۹ تهران یادآور شد: همچنین چهار دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی پیش از این در خط ۲۶۹ این منطقه اشتغال داشت که برای تقویت ناوگان خط (استادمعین – پایانه کاوه) به خط ۲۶۸ افزوده شدند.

به گزارش ایرنا، منطقه ۹ دارای خطوط پنج گانه اتوبوسرانی شامل ۲۶۸ (خیابان استادمعین-پایانه کاوه)، ۲۶۹ (خیابان استادمعین- پایانه شهید فیاض بخش)، ۲۷۲ (شهید بختیاری - پایانه کاوه)، ۴۱۳ (فردوس – پایانه شهید فیاض بخش) و ۳۷۰ (فرودگاه مهرآباد – پایانه آزادی) است.

اتوبوس‌های تازه در مدار بهره‌برداری/ کاشت نخل تزیینی در کوی نصر پایتخت

کاشت نخل تزیینی در بزرگراه جلال احمد و کوی نصر

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه۲ تهران گفت: در راستای تلطیف فضای بصری شهری و تنوع گونه‌های گیاهی، همزمان با اجرای طرح الگوی خدمت نخل‌های تزیینی پالم در فضای سبز حاشیه بزرگراه جلال‌آل‌احمد و کوی نصر کاشته شد.

علی‌اصغر طاهری اظهار کرد: نخل پالم از نوع غیرمثمر بوده و جنبه تزیینی دارد و با توجه به برگ‌های پهن و عریض خود و ترکیب با گونه‌های دیگر در فضای سبز شهری جلوه بصری زیبایی به محیط پیرامون می‌بخشد. نخل با شرایط آب و هوایی کلانشهر تهران نیز سازگاری دارد، این درختان به صورت یک شکل و متوالی با فاصله‌های استاندارد کاشته شدند.

طاهری با بیان اینکه در این اقدام هشت اصله نخل پالم تزیینی در لچکی‌های بزرگراه جلال‌آل‌احمد وکوی نصر کاشته شد، افزود: همزمان با اجرای طرح الگوی خدمت، کاشت درخت در محورهای شیخ فضل‌الله، پاک‌نژاد، فرحزادی و باغ هنر به صورت مستمر و برنامه‌ریزی مشخص شده در حال انجام است.

اتوبوس‌های تازه در مدار بهره‌برداری/ کاشت نخل تزیینی در کوی نصر پایتخت

پایان رنگ‌آمیزی جداره‌های بوستان فدک

همچنین در منطقه ۸ شهرداری تهران، ‌ اجرای رنگ‌آمیزی و نقاشی دیواری بر جداره‌های بوستان فدک به متراژ ۷۵۰ متر مربع به پایان رسید در همین راستا اجرای طرح‌های توسعه محله‌ای جداره‌های بوستان فدک به متراژ ۷۵۰ متر مربع رنگ‌آمیزی و نقاشی شده است.

این اقدام با هدف ایجاد زیبایی بصری و جلب رضایت شهروندان منطقه توسط هنرمندان مجرب انجام شد. رنگ‌آمیزی جداره‌های بوستان فدک از طرح‌های مصوب توسعه محله‌ای سال ۱۴۰۳ منطقه هشت بود که به همت عوامل اجرایی معاونت خدمات شهری و اداره زیباسازی منطقه به پایان رسیده است.

بوستان فدک به عنوان یکی از بزرگترین بوستان‌های منطقه هشت تهران هرروزه میزبان شهروندان بوده و مقبرالشهدای غواص این بوستان نیز از اماکن گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha