حادثه طبس، زنگ خطری برای استان معدنی یزد است

یزد_ ایرنا_ مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: حادثه ناگوار معدن ذغال سنگ معدنجو طبس، زنگ خطری برای این استان معدن خیز است.

محمد علی ملک زاده، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اتفاق ناگوار را باید زنگ خطری برای استان معدنی یزد بدانیم، گفت: لازم است رصد جامعی در زمینه ایمنی معادن استان صورت گیرد و با رصد مستمر، نظارت دقیق و پیگیری انجام تمام این مراحل، ضریب خطر در حوزه معادن را کاهش دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه هزینه کرد در زمینه تامین ایمنی یک نوع سرمایه گذاری است، ادامه داد: حادثه هیچگاه خبر نمی کند و باید با سرمایه گذاری و تامین اعتبار در زمینه ایجاد یک محیط کار ایمن از هزینه های حوادث احتمالی جلو گیری کرد.

وی تاکید کرد: به دنبال حادثه معدن طبس دستگاه های امدادی استان یزد در حالت آماده باش برای امداد رسانی قرار گرفتند و از این استان یک دستگاه سردخانه سیار برای انتقال و نگهداری پیکر متوفیان به طبس اعزام شد و همچنان در حال خدمت رسانی است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان یزد یک استان معدنی است و تیم قوی و متخصصی در این زمینه دارد در همان ابتدای وقوع این حادثه علاوه بر آماده باش تیم امدادی ظرفیت های نرم افزاری معدنی و یک تیم مشاور نیز از استان در اختیار استان خراسان جنوبی قرار گرفت.
استان یزد ۵۵۰ معدن کوچک ، متوسط و بزرگ دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha