خروج پیکر ۳۹ نفر از جان‌باختگان حادثه معدن طبس تاکنون/ ۱۰ نفر دیگر همچنان محبوس

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون پیکر ۳۹ نفر از جان‌باختگان حادثه معدن طبس به بیرون از معدن منتقل و تحویل پزشکی و قانونی شده است.

محمدعلی آخوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعتی قبل پیکر یکی دیگر از کارگران محبوس شده در معدن زغال سنگ معدنجو به بیرون هدایت شد اما همچنان ۱۰ نفر دیگر محبوس هستند.

وی بیان کرد: شرایط آواربرداری و پیشروی نیروهای فنی و امدادی اکنون خوب است اما در سخت‌ترین مکان حادثه و کارگاه قرار دارند، یعنی محل انفجار کارگاه که کارگران در آن محبوس هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: سرعت کار شاید بالا نباشد اما دسترسی فراهم شده است، نیروهای امدادی هم از قسمت بالادست، هم پایین دست مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام گروه HSE معدن که داخل تونل می‌روند پیش بینی شده در صورتی‌که مشکل یا حادثه غیرمترقبه‌ای رخ ندهد تا پاسی از شب عملیات به پایان برسد.

آخوندی یادآور شد: همه نیروها برای پشتیبانی در محل معدن حادثه دیده مستقر هستند همچنین نیروها و تیم‌های عملیاتی HSE معادن استان‌های اطراف در منطقه حضور دارند و در قالب تیم‌های پنج نفر داخل تونل رفته و بطور مستمر عملیات امدادی انجام می‍‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه همه تصمیم گیری و برنامه ریزی‌ها حسب تصمیمات تخصصی واحد فنی و HSE و مهندسی معدن است عنوان کرد: حتی در زمان عملیات برخی امدادگران با تنگی نفس مواجه شدند که به صورت در محل سرپایی معالجه و درمان شدند.

به گزارش ایرنا، حادثه انفجار معدن حوالی ساعت ۲۱ شنبه شب ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل تصاعد آنی گاز متان در معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و تعدادی از نیروها دچار حادثه و محبوس شدند.

با توجه به غلظت گاز متان در تونل‌ها عملیات آواربرداری، تخلیه گاز، خارج کردن مصدومان و جان‌باختگان مرحله به مرحله پیش رفت و هشت گروه پنج نفره HSE از امدادگران تخصصی معادن زغال‌سنگ از زمان وقوع حادثه تاکنون مشغول امداد رسانی هستند.

بنا بر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تمامی افرادی که در معدن محبوس هستند به عنوان فوتی محسوب شده و حادثه انفجار معدن طبس تاکنون ۴۹ فوتی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha