محمدیِ آبی‌ها محل مناقشه دربی ۱۰۴/ رای بخشش مهرداد «قطعی» است + سند

تهران- ایرنا- کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با تشکیل جلسه فوق‌العاده‌، حکم به لغو محرومیت هافبک کلیدی استقلال داد؛ حکمی که البته در آستانه شهرآورد پایتخت، سرخابی‌ها را به جان یکدیگر انداخته است!

به گزارش سه‌شنبه‌شب ایرنا، پس از پایان دیدار استقلال و پیکان در آخرین روز فصل قبل(لیگ بیست‌وسوم)، مهرداد محمدی مصاحبه‌ای حاشیه‌ای انجام داد که با محرومیت سنگین وی همراه شد.

حرف‌های تند این بازیکن که هنگام خروج از ورزشگاه دستگردی در جمع چند خبرنگار مطرح شد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را مجبور کرد تا محمدی را با محرومیت ۶ جلسه‌ای جریمه کند.

محمدی که در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر در فصل جدید نمی‌توانست استقلال را همراهی کند، با مدیران این باشگاه جلسه‌ای را برگزار و به توافق دست پیدا کرد که نامش از فهرست آبی‌پوشان تهرانی به صورت موقت کنار گذاشته شود.

محمدیِ آبی‌ها محل مناقشه دربی ۱۰۴/ رای بخشش مهرداد «قطعی» است + سند

پس از چند روز و با برطرف شدن چالش‌های باشگاه استقلال در رابطه با ثبت قراردادها، مهرداد محمدی جلسه‌ای را با فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه استقلال برگزار کرد و طرفین، قرارداد جدیدی امضا کردند.

باشگاه استقلال با هدف لغو محرومیت وینگر کلیدی این تیم، در هفته‌های اخیر اقدامات زیادی را انجام داد. مذاکرات و تماس‌های فشرده مدیران باشگاه استقلال سرانجام امروز نتیجه داد و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال را مجاب به تشکیل جلسه فوق‌العاده‌ کرد.

محمدیِ آبی‌ها محل مناقشه دربی ۱۰۴/ رای بخشش مهرداد «قطعی» است + سند

در این جلسه ویژه که با ریاست علی‌رضا صالحی و حضور محمدمهدی دادرس و علی پناهیان برگزار شد و چندین ساعت به طول انجامید، تصمیم نهایی کمیته اعلام شد. در رای کمیته استیناف که در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است:

در خصوص درخواست شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران دایر بر تعلیق اجرای باقیمانده محرومیت آقای مهرداد محمدی ناشی از محکومیت حاصل در دادنامه های شماره‌های ۳۴۵۳ مورخ ۱۴۰۳/۴/۱۷ کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و ۹۱ مورخ ۱۴۰۳/۵/۲ کمیته استیناف نظر به اینکه مشارالیه فاقد سابقه محکومیت در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال می‌باشد و أعمال محرومیت مذکور موجب تنبیه و ندامت وی گردیده است لذا مستندا به ماده ۱۰۷ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال قرار تعلیق اجرای نصف (۱/۲) باقیمانده محرومیت پایانی نامبرده به مدت یک سال صادر و اعلام می‌شود در صورتی که در دوره تعلیق هر گونه تخلف منجر به صدور حکم قطعی از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال شود محرومیت معلق به اجرا در خواهد آمد. این رای قطعی است.

محمدیِ آبی‌ها محل مناقشه دربی ۱۰۴/ رای بخشش مهرداد «قطعی» است + سند

براساس این رای، محرومیت محمدی به سه جلسه کاهش و باقیمانده محرومیت او به مدت یک سال به حالت تعلیقی درآمده است.

پس از آنکه باشگاه استقلال خبر لغو محرومیت محمدی را روی خروجی کانال تلگرامی این باشگاه قرار داد، باشگاه پرسپولیس معترض شد. پرسپولیسی‌ها مدعی هستند که مهرداد محمدی تنها ۲ جلسه از محرومیتش را سپری کرده و نباید در شهرآورد فردا به میدان برود.

حالا این پرسش مطرح می‌شود تکلیف محمدی در بازی فردا چیست؟

یکی از مدیران ارشد باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش به ایرنا گفت: مهرداد محمدی درست یک روز قبل از بازی با استقلال خوزستان با استقلال قرارداد امضا کرد. این اتفاق در تاریخ هفتم شهریور رخ داد.

محمدیِ آبی‌ها محل مناقشه دربی ۱۰۴/ رای بخشش مهرداد «قطعی» است + سند

وی افزود: سازمان لیگ برای بازیکنانی که در فهرست تیم‌ها(از جمله استقلال) قرار می‌گرفتند کارت بازی صادر می‌کند و با توجه به اینکه محمدی محروم بود، کارت بازی‌اش از سوی سازمان لیگ صادر نشد.

مدیر استقلال تاکید کرد: زمان عقد قرارداد بازیکن با باشگاه اهمیت دارد و نه زمان ثبت در سازمان لیگ، در نتیجه محرومیت سه جلسه‌ای محمدی سپری شده است و او می‌تواند برابر پرسپولیس به میدان برود. در واقع، محمدی در دیدار هفته‌های سوم و پنجم برابر تیم‌های شمس‌آذر، استقلال خوزستان و نساجی سه جلسه محرومیت خود را سپری کرده و می‌تواند در بازی فردا به میدان برود.

لیگ برتر از ۲۵ مرداد آغاز شد. به ادعای باشگاه استقلال قرارداد محمدی ۳۱ مرداد فسخ شده است. این بدان معناست که پس از پایان هفته نخست و در فاصله ۲ روز تا دیدار هفته دوم این تیم برابر ملوان، محمدی دیگر قراردادی با آبی‌ها نداشته است.

پیگیری‌ خبرنگار ایرنا از مدیرعامل باشگاه استقلال حکایت از این دارد که قرارداد جدید محمدی یک روز پیش از دیدار هفته سوم این تیم برابر هم‌نام خوزستانی منعقد شده است.

با این حساب، نام محمدی در بازی‌های هفته اول، سوم و پنجم در فهرست استقلال قرار گرفت. استقلال در این هفته‌ها باید به‌ترتیب برابر تیم‌های شمس‌آذر قزوین، استقلال خوزستان و نساجی مازندران به میدان می‌رفت.

باشگاه پرسپولیس مدعی است که محمدی محرومیت خود را سپری نکرده است و فردا نمی‌تواند در شهرآورد ۱۰۴ استقلالی‌ها را همراهی کند.

باشگاه استقلال نیز در حال پیگیری وضعیت محمدی و سمیعی با مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در حال مذاکره است. با این تفاصیل، به نظر می‌رسد که سازمان لیگ برای حل‌وفصل این مناقشه، نقش اصلی را ایفا می‌کند و بهتر است به طور قطعی و رسمی دراین‌باره اظهار نظر کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha