۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۵
کد خبر: 85606616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولیت آستان قدس: روشهای تبلیغ دین باید به روز شود

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: ضمن صیانت از جایگاه منبر، در جهت استفاده از ابزارهای نوین، پویایی و به روز نمودن روش‌های تبلیغ نیز باید اقدام کرد، روش‎های مختلف تبلیغ در جایگاه خود مهم هستند و هیچکدام را نمی‌‎توان جایگزین دیگری کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان قدس، حجت الاسلام احمد مروی روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از خطبای حرم مطهر رضوی و مشهد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطر شهیدان و رزمندگان جنگ تحمیلی افزود: بزرگان ارجمندی طی قرون متمادی با پایمردی‎، مجاهدت، از خودگذشتگی و ایثار، تشیع را از استیلای طواغیت حفظ کردند تا معارف بلند اهل بیت(ع) را به دست ما برسانند؛ از این رو مبلغین به ویژه طلاب جوان باید بدانند وارث چه میراث ارزشمندی هستند و قدردان آن باشند.

وی با بیان اینکه منبر از مهم‌ترین و اثرگذارترین روش‌های تبلیغ دین است، بیان کرد: منبر و وعظ از گذشته تاکنون مورد استفاده علمای اسلام برای تبلیغ دین، ارشاد و راهنمایی مردم بوده است و امروز نیز هیچ طریقی بهتر از منبر برای رساندن معارف دین به مردم وجود ندارد؛ منبر همانند گذشته از کارایی بی‌رقیبی برخوردار است و بایستی برای تقویت آن کوشید.

تولیت آستان قدس با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت منبر، اظهار کرد: منبر را نباید دست کم و کوچک دید؛ شأن منبر و منبری، خطبه و خطیب بسیار بالاست؛ منبر قداست دارد چون جایگاه پیامبر(ص) است اما اینکه مورد اقبال مردم واقع شود به دست خطیب آن است.

حجت الاسلام مروی خطابه را از دشوارترین و پر مسئولیت ‏ترین روش‏های تبلیغ دین خواند و گفت: پر جاذبه کردن منبرها و استفاده مناسب از فرصت معنوی آن نیازمند مطالعه گسترده و عمیق، برنامه‏ریزی و مخاطب‏شناسی وعاظ است.

وی امیدواری، عمل جهادی و مقاومت در برابر سختی‎ها را از جمله ویژگی‏های روحانیون اسلام در طول تاریخ خواند و با تأکید بر اینکه نباید در منبرها از قرآن غفلت شود، ابراز کرد: بیان کلام وحی در منابر موجب نورانیت و جذب مخاطب می‎شود.

حجت الاسلام مروی اظهار کرد: سابقه تربیت خطیب در مشهد بسیار درخشان است بطوریکه همواره مبلغ از مشهد به سایر نقاط می‌رفته است؛ باید این جایگاه احیا شود؛ بهترین مبلغان باید از مشهد و در این شهر باشند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این آستان نیز در جهت تربیت مبلغ و خطیب آمادگی همکاری با حوزه علمیه خراسان را دارد؛ حوزه علمیه باید رشته‌ها و مدرسه‌هایی را برای تربیت مبلغ راه اندازی کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha