کشور نیازمند یک نهضت فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی است

آستارا - ایرنا - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: در مقابل تهاجم های دشمنان علیه اسلام و ایران باید گسترده و به صورت یک نهضت عمل کرد تا منتج به نتیجه شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نجفی گیلانی عصر روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با تشکلات دینی، مذهبی، فعالان فرهنگی و نخبگان شهرستان آستارا، اظهارکرد: محیط خانواده مهم ترین عامل در شکل گیری شخصیت جوانان و نوجوانان است، کارها و برنامه های فرهنگی باید در خانه و خانواده نیز شکل گیرد، زیرا خانه مهم ترین مکان برای بازسازی و خودسازی جوانان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تحکیم کانون خانواده و ترویج سبک زندگی قرآنی باید در کانون ها محوریت تمامی امور باشد، تصریح کرد: نهادینه کردن ارزش های دینی در نسل جدید در کانون ها به درستی محقق می شود.

این مسوول فرهنگی با اظهار اینکه امروزه کشور نیازمند یک نهضت فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی است، یادآور شد: متأسفانه لایه های پنهان تهاجم فرهنگی در شهرهای مذهبی وجود دارد، باید برای حل معضلات و مشکلات فرهنگی با برگزاری نشست های منطقه ای درصدد رفع موانع و انحرافات موجود برآییم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه به واسطه تهاجم فرهنگی، نگرش جوانان در حال تغییر است، گفت: جوانان امروزی حتی حاضر به فکر کردن به دوران سخت ۲۰ سال گذشته نیستند، در دوران انقلاب همراهی شخصیت های بزرگ سیاسی و فرهنگی با امام خمینی (ره) موجب به ثمر نشستن انقلاب شد.

حجت الاسلام نجفی ترویج و افزایش فعالیت های فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی با هدف ترویج فرهنگ دینی و ارزش های انقلابی را یک اصل عنوان کرد و ادامه داد: ترویج سبک زندگی دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک رکن محسوب می شود.

وی لازمه موفقیت در یک جامعه را استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در آن جامعه عنوان کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دوران شروع جنگ تحمیلی فضای کشور یک فضای معنوی و جهادی بود که جوانان در تمامی امور با آمادگی کامل در دفاع از میهن به پا خواستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی مربوط به جوانان، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نتیجه کار فرهنگی را پیشرفت کشور و ایستادگی در مقابل دشمن معرفی کرده اند.

وی ترویج کارهای فرهنگی را در تمامی دستگاه ها و نهادها یک ضرورت دانست و تاکید کرد: باید از انجام امور تکراری و کارهای نیمه کاره جلوگیری و با یک هدف واحد در ترویج فرهنگ و ارزش های دینی حرکت کنیم.

حجت الاسلام نجفی در خصوص مسابقه قرآنی هم‌آوری آلاء در آستارا، اظهارکرد: شرکت در این مسابقات فرصتی مناسب برای افرادی است که تاکنون در این حوزه فعال نبوده‌اند تا بتوانند توانمندی خود را شناسایی و استعدادهایشان را تقویت کنند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان همچنین بر لزوم مشارکت بیشتر روحانیون و معلمان قرآن در این مسابقات تاکید و عنوان کرد: امید است با اجرای مسابقات همآوری آلاء، ارتباط ماندگاری بین افراد و قرآن برقرار شود زیرا وقتی با قرآن انس می گیریم می توانیم از آن درس زندگی و راه سعادت را نیز بیاموزیم.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha