۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۲۴
کد خبر: 85606712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت ۲ مجتمع تکثیر و نرسری ماهی در تنگستان شروع شد

بوشهر_ ایرنا _ عملیات اجرایی ساخت ۲ مجموعه تکثیر و نرسری(نوعی روش پرورش) ماهی با سرمایه گذاری سه هزار و ۱۰ میلیارد ریال روز سه شنبه در بخش دلوار شهرستان تنگستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، استاندار بوشهر روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی۲ مجموعه بزرگ تکثیر و نرسری ماهی در بخش دلوار تنگستان با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی یک مجموعه تکثیر ماهی با ظرفیت سالانه ۱۰ میلیون قطعه ماهی و سرمایه ‌گذاری ثابت و جاری یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال ۳۲ نفر در این طرح هستیم.

احمد محمدی زاده افزود: همچنین عملیات اجرایی یک مجموعه تکثیر و نرسری ماهی با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال با ظرفیت سالانه پنج میلیون قطعه ماهی با پیش بینی اشتغال ۱۵ نفر آغاز شد.

اجرای 2 مجتمع تکثیر ماهی نرسری ماهی درتنگستان شروع شد

وی با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران اضافه کرد: با افرادی که برای اجرای طرح های پرورش آبزیان از دولت زمین گرفته ولی اقدامی نکرده اند، برخورد می شود و با کسانی که فعال هستند، همکاری شده و حمایت لازم صورت می گیرد.

استاندار بوشهر گفت: اولویت حمایت، با افرادی است که برای تکمیل زنجیره ارزش ماهی و یا دام و طیور برنامه دارند و در این راستا حوزه اقتصادی استان ورود کرده است.

محمدی زاده عنوان کرد: تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر از ۳ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن در سال جاری افزایش یافته است.

تکثیر و نرسری ماهیان دریایی افزون بر اهمیت و تاثیر ان در تولید، اشتغال و تامین غذا ، عوامل حیاتی حفظ تنوع زیستی و پایداری مخزن‌های ماهی در دریاها نیز بشمار می ایند به خصوص در شرایطی که ماهیان دریایی در معرض تهدیدات مختلفی نظیر صیدزنی انسانی، تغییرات اقلیمی و آلودگی محیط زیست قرار دارد تکثیر و نرسری ماهیان به غنوان مرحله ای حیاتی در حفظ پایداری اکوسیستم‌های دریایی مطرح است.

تکثیر ماهیان دریایی ممکن است در دو شیوه اصلی اتفاق بیافتد: تخم‌گذاری و زایش زنده، در تخم‌گذاری، ماهی‌ها تخم‌ها را در محیط آبی رها می‌کنند و سپس مراقبتی ندارند در زایش زنده، ماهی‌ها تخم‌ها را در بدن خود حمل می‌کنند و نوزادان ماهی در داخل بدن ماده تشکیل می‌شوند و تا زمانی که کاملاً پرورش یافته‌اند، مراقبت می‌شوند.

عوامل محیطی مثل دما، شوری آب، تغذیه و فشار جذبی در تکثیر ماهیان دریایی تأثیرگذار هستند.

نرسری : پس از تکثیر، تولد نسل جدید ماهی رخ می‌دهد این نوزادان ماهی به عنوان لاروها یا پلاکتون‌ها شناخته می‌شوند طی دوره نرسری، لاروها به تدریج رشد کرده و به شکل ماهی‌های بزرگ‌تر تبدیل می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha