نماینده مجلس: رییس جمهور پیام وفاق و اقتدار ایران را به دنیا مخابره کرد

زنجان - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیام وفاق و اقتدار ایران را به دنیا مخابره کرد.

احمد بیگدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به آغاز سخنرانی رییس جمهور با یاد و نام رییس جمهور شهید آیت الله رییسی اشاره کرد و افزود: این کار،‌ نشان از فکر والای رییس جمهور و مخابره پیام وفاق در داخل کشور به جهان بود.

وی ادامه داد: انعکاس وحدت و وفاق در داخل باعث می شود دنیا به خیال وجود اختلاف و مشکلات نتواند سوء استفاده کند و در واقع با این نمایش وحدت، ‌دولت ها حساب دیگری روی ایران باز می کنند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: وفاق در داخل با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های کلان نظام موجب خیر برای کشور خواهد شد و رییس جمهور نیز به درستی به این امر و برکات داخلی و خارجی آن برای کشور تاکید دارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی به سخنان رییس جمهور در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رییس جمهور این نکته را به خوبی تبیین کرد که این رژیم قابل اعتماد و بخشش نیست و باید پاسخگوی رفتارها و جنایت های خود باشد.

وی اضافه کرد: رییس جمهور در این سخنرانی به درستی تاکید کرد که رژیم اسرائیل در غزه شکست خورده است و با جنایت و وحشیگری و تلاش برای گسترش جنگ نمی تواند افسانه شکست ناپذیری خود را بازسازی کند و طبیعتا اقدامات تروریسی این رژیم منحوس بی پاسخ نخواهد ماند.

بیگدلی به سخنان رییس جمهور پیرامون رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: این نوع تبیین ها وضعیت جدید و نگرش جدیدی را در دنیا نسبت به ایران ایجاد می کند و موجب می شود کشورها نیز با روش و نگاه جدیدی روی ایران حساب باز کنند.

وی اضافه کرد: سخنان رییس جمهور در این مجمع به جهانیان این پیام را داد که ایران آماده است برای ساختن دنیایی بهتر با قدرتهای جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، اجتماعی،‌سیاسی و امنیتی موثر و از جایگاه برابر داشته باشد که امیدواریم نتایج و آثار آن را به زودی در حوزه های مختلف اقتصادی،‌اجتماعی و رفاهی کشور مشاهده کنیم.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد.

موعد سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه سوم مهرماه بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران پرداخت.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha