رسانه‌های کره‌جنوبی: پزشکیان از صلح سخن گفت

تهران- ایرنا- رسانه‌های کره‌جنوبی در بازتاب سخنان و مواضع رئیس جمهوری ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تاکید کردند که «صلح» محور اصلی سخنان دکتر مسعود پزشکیان بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نخستین سخنرانی رئیس‌ دولت چهاردهم شامگاه سه‌شنبه در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد و اظهارات وی مورد توجه بسیاری از رسانه‌های کره‌جنوبی قرار گرفت.

رسانه‌های کره‌جنوبی: پزشکیان از صلح سخن گفت

درهمین راستا، شبکه تلویزونی کی‌بی‌اس (KBS) کره‌جنوبی عنوان کرد که نماینده ارشد ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با توجه به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به دلیل درگیری‌های [رژیم] اسرائیل و لبنان، «صلح» را به عنوان محور اصلی سخنان خود مطرح کرد.

این رسانه کره‌ای به نقل از نشریه نیویورک تایمز، افزود: ایران خواهان صلح است و نمی‌خواهد وارد جنگ یا منازعه‌ای شود.

رسانه‌های کره‌جنوبی: پزشکیان از صلح سخن گفت

درهمین پیوند، نشریه کره تایمز هم به نقل از رئیس جمهوری ایران درباره حملات اخیر رژیم صهنویستی در لبنان، گزارش داد: [رژیم] اسرائیل تلاش دارد خاورمیانه را وارد جنگی تمام‌عیار کند و هدفش تحریک ایران برای پیوستن به درگیری بین [رژیم] اسرائیل و حزب‌الله لبنان است.

این نشریه افزود: رئیس‌جمهور ایران تاکید کرد که ایران نمی‌خواهد عامل بی‌ثباتی در منطقه باشد، زیرا پیامدهای آن غیرقابل بازگشت خواهد بود.

رسانه‌های کره‌جنوبی: پزشکیان از صلح سخن گفت

تلویزیون خبرگزاری یونهاپ هم از تیتر «رئیس‌جمهوری ایران: اسرائیل برای ما دام پهن کرده است» استفاده کرد.

این رسانه‌ کره‌ای افزود: پزشکیان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هشدار داد که [رژیم] اسرائیل قصد دارد ایران را به درگیری بکشاند و برای این کار «دامی» پهن کرده است. وی بر پایان اشغالگری [رژیم] اسرائیل، پایان آپارتاید علیه فلسطینی‌ها و برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه به عنوان پیش‌شرط‌های اساسی برای صلح و توسعه جهانی تاکید کرد.

رسانه‌های کره‌جنوبی: پزشکیان از صلح سخن گفت

شبکه خبری اس‌بی‌اس (SBS) کره‌جنوبی هم در گزارش خود نوشت: پزشکیان تاکید کرد که انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهوری برای هدایت ایران به سمت دورانی جدید از اصلاحات و مشارکت سازنده در جامعه بین‌المللی است و ما آماده آغاز مذاکره برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha