تعامل سازنده با جهان از نکات بارز سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل بود

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل سازنده با جهان و توسعه اقتصادی از نکات مهم و بارز سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بود.

مصطفی نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزیابی خود از اولین حضور و سخنرانی رئیس دولت چهاردهم در مجمع عمومی سازمان ملل را مثبت و خوب عنوان کرد.

وی افزود: تاکید بر موضوع اصلاحات، وفاق ملی، تعامل سازنده با جهان، فراهم کردن ساز و کارهای لازم برای توسعه یافتگی کشورهای در حال توسعه از دیگر نکات مهم در سخنرانی رئیس جمهور بود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس جمهور تاکید بر موضوع وفاق دارد و ریشه‌های دینی این موضوع را تشریح کرد که توجه به آن ضروری است.

وی گفت: همچنین اشاره رئیس جمهور به بیانات حضرت علی (ع) از دیگر موضوعات جالب توجه در مجمع عمومی سازمان ملل بود.

نخعی با اشاره به محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش و غاصب اسرائیل از تریبون سازمان ملل افزود: راه پایان دادن به کابوس ۷۰ ساله ناامنی در غرب آسیا و جهان و بازگرداندن حق تعیین سرنوشت فلسطین برای دفاع از مردم مظلوم این سرزمین موضوع مهمی است که رئیس جمهور در این مجمع مطرح کرد.

وی گفت: اشاره رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به شهادت آیت الله رئیسی و اینکه ایشان در راه خدمت به مردم ایران شهید شدند نیز نشان دهنده رویکرد اخلاقی ایشان است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دیگر نکات مورد اهمیت سخنان رئیس جمهور در این مجمع اشاره به تحریم‌های مخرب و غیرانسانی و محرومیت از داروهای حیاتی به عنوان نقض آشکار حقوق بشر است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، روز یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک شد.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز به کار کرد و مسعود پزشکیان شب گذشته به وقت ایران نخستین بار در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha