۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85607149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ایلام: دفاع مقدس دانشگاه فرهنگ اسلامی، ایثار و مقاومت است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نسل جوان اگر بخواهد عظمت دفاع مقدس و شاهکار عظیم رزمندگان را درک کنند بایستی تاریخ وقایع ایران را در سه قرن اخیر مطالعه کنند، دفاع مقدس در واقع دانشگاه فرهنگ اسلامی، ایثار و مقاومت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین" اله‌نور کریمی تبار" روز چهارشنبه در پنجمین آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان ایلام، اظهار کرد: کشور ایران، بیش از سه میلیون کیلومتر مربع مساحت داشت که به علت تجاوز و فزون خواهی دشمنان و بی‌لیاقتی پادشاهان، بخش‌های زیادی از وسعت این سرزمین جدا و به یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع تقلیل پیدا کرد.

وی با بیان اینکه فشار نظامی دشمنان به شاهان نالایق باعت از دست رفتن بخش‌های وسیعی از سرزمینمان شد، افزود: رضاشاه ارتفاعات راهبردی آرارات را به ترکیه و دشت مُرده را به افعانستان بخشید و محمدرضا پهلوی هم بحرین را به دستور انگلیس از ایران جدا کرد اما در دوران جنگ تحمیلی نه تنها صدام بلکه تمام ابرقدرت‌های دنیا یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر سرزمین خاکی و دریایی ما را مورد تجاوز قرار دادند اما مردم ایران با مدیریت درست امام راحل به صحنه آمده و اجازه تصرف یک وجب از خاک را به دشمنان ندادند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار در ادامه با بیان اینکه ایمان و اتحاد مردم ایران، انگیزه‌ای برای دفاع از کشورمان شد، ادامه داد: استکبار جهانی با شکست خود در جنگ سخت نظامی هویت استکباریش را برملا کرد و اکنون در جنگ نرم عملیات دین‌زدایی از جوانان را شروع کرده تا نسل جوان ما را از پیشینه پر افتخار خود جدا کند.

وی با اشاره به عشق، شور و حماسه رزمندگان و ایمان خالصانه آن‌ها که جبهه را به دانشگاه فرهنگی تبدیل کرده بودند، تاکید کرد: امروز نیز باتوجه به شرایط حساس کشور به همان منطق و ایمان نیاز داریم تا با ایمان و اتکا به خداوند در مقابل جنگ نرم دشمن مقاومت کنیم و پیروز میدان شویم.

دفاع مقدس دانشگاه فرهنگ اسلامی، ایثار و مقاومت است

امام جمعه ایلام در ادامه با بیان اینکه نرمش در برابر دشمن اشتباه است، یادآور شد: کسانی که تصور می‌کنند با تسلیم شدن در برابر فزون‌خواهی دشمن می‌توانند تحریم‌ها را بردارند اشتباه می‌کنند، تنها ایمان به خدا و قدرت نظامی و اتکا به خداوند و اطاعت از رهبری در برابر دشمنان بازدارنده است.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار به مواضع رئیس جمهور علیه آمریکا و اسرائیل در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور موضع انقلاب اسلامی و راهبردهای مقام معظم رهبری را در سازمان ملل به گوش جهانیان رسانید که قابل تقدیر است، موضع گیری شجاعانه‌ای که علیه آمریکا و اسرائیل، مظلومیت جمهوری اسلامی و مظلومیت غزه و لبنان بیان کردند و راهکاری که برای ثبات امنیت در منطقه نیز ارائه دادند.

وی ابراز کرد: دنیای امروز دنیایی است که نظام سلطه بر اساس خوی استکباری که دارند از فزون خواهی کوتاه نخواهند آمد،ابراز کرد: در هیچ شرایطی هیچ کشوری نمی‌تواند سلاح جنگی خود را زمین بگذارد مگر اینکه پذیرای ذلت شده باشد، اسلام به ما دستور داده است که برای دفاع از خود، پیشرفته ترین سلاح ها، تجهیزات و دانش را بیاموزید و داشته باشید.

امام جمعه ایلام گفت: تکریم ایثارگران که در راه خدا و برای دفاع از سرزمین خود به جهاد پرداختند، بر همگان واجب است و البته بازماندگان و پیشکسوتان جنگ تحمیلی اکنون در جبهه جنگ نرم باید در مسیر پاسداری از دین و احیای مساجد، امر به معروف و نهی از منکر و رویکرد ارزش‌های دینی را ادامه دهند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان قله افتخار جمهوری اسلامی و موفقیت در تمامی حوزه های سیاسی و فرهنگی با تاسی از دفاع مقدس دست یافتنی است.

دفاع مقدس دانشگاه فرهنگ اسلامی، ایثار و مقاومت است

سرهنگ "محمدحسین فولادی" با بیان اینکه نباید با دیدن جنایات رژیم خبیث صهیونیست، ترس در دلها جا بگیرد و ناامید شد، افزود: نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است و جمهوری اسلامی در این نظم نوین، بخشی از قدرت جهانی خواهد بود.

فولادی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در محاصره محور مقاومت قرار دارد و در سایه ایمان به خداوند و اتحاد و وفاق، آینده جهان از آنِ ایران و کشورهای اسلامی است.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از پیشکسوتان و بسیجیان دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شد.

استان ایلام، یکی از استان‌های خط مقدم در جبهه میانی با بیش از ۶۰ هزار رزمنده، سه هزار شهید گلگون‌کفن، ۱۲ هزار جانباز سرافراز و ۳۳۷ آزاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha