قابلیت‌های صادرات محصولات فناورانه کرمان بررسی شد

کرمان - ایرنا - همزمان با بازدید معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی از واحدهای مستقر در شهرک علم و فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک کرمان، ظرفیت ها و قابلیت های صادرات این محصولات ارزیابی و بررسی شد.

به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی(هایتک)، این بازدید روز سه شنبه سوم مهر با همراهی مسئولان پارک هایتک و با هدف بررسی توانمندی‌های فناوران و شناسایی فرصت‌های صادراتی برای محصولات تولیدی آنها انجام شد.

معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در این بازدید با ارائه توضیحات مسئولان واحدهای فناور، از نزدیک با فرآیند تولید و توسعه محصولات آشنا شد.

مهدی هاجری همچنین به بررسی چالش‌ها و موانع موجود در مسیر صادرات پرداخت و توصیه‌ها و راهنمایی‌های لازم برای تسهیل این امر را در اختیار واحدها قرار داد.
وی با اشاره به اهمیت حمایت از فناوران و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه صادرات تاکید کرد: با همکاری‌های بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، محصولات فناورانه ایرانی بتوانند جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی پیدا کنند.

فرشید کی نیا رییس پارک علم و فناوری هایتک کرمان نیز با مهم خواندن تعاملات و بازدیدها تصریح کرد: حضور محصولات فناوران کرمانی در گرو همکاری با سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی است.

راهکارهای تسهیل صادرات فناوران کرمانی

بر پایه این گزارش همچنین در نشست سه‌جانبه با حضور رییس پارک علم و فناوری هایتک، معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی و رییس گمرک استان کرمان با محوریت ماده ۴۷ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران راهکارهای تسهیل صادرات فناوران کرمانی بررسی شد.
رییس پارک علم و فناوری هایتک کرمان در این نشست با اشاره به معرفی پارک علم و فناوری هایتک کرمان و حوزه‌های فعالیتی واحدهای فناور مستقر در آن گفت: یکی از اهداف اصلی پارک را رشد و توسعه کسب و کار واحدهای فناور مستقر در پارک است.

کی نیا این نشست را فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از خدمات گمرکی با حمایت گمرک استان کرمان و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی دانست.

وی با اشاره به منحصر به فرد بودن محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در زیست‌بوم فناوری کرمان، از پیگیری عملیاتی شدن اقدامات در این زمینه خبر داد.

معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی نیز به معرفی نحوه فعالیت این سازمان و حمایت از صادرات محصولات واحدهای فناور و همکاری با گمرک پرداخت.

محمد دولتی رییس گمرک استان کرمان هم در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از اکوسیستم فناوری استان با کمک پارک علم و فناوری هایتک کرمان گفت: معافیت مالیاتی در زمینه مواد اولیه، ماشین‌آلات، خدمات و تولید بدون عوارض از راه‌اندازی انبار اختصاصی تجمیعی با تولیت پارک انجام می شود.
برپایه این گزارش به موجب ماده ۴۷ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به منظور ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و تقویت همکاری های بین المللی، اجازه داده می شود واحدهای پژوهشی و فناوری ومهندسی مستقر در پارک های علم و فناوری در جهت انجام ماموریت های محوله، از مزایای قانونی مناطق آزاد در خصوص روابط کار، معافیت های مالیاتی و عوارض، سرمایه گذاری خارجی و مبادلات مالی بین المللی برخوردار شوند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جموری فعالیت می کند که با هدف زمینه‌سازی برای افزایش ارتباط علمی، فناوری و نوآوری با دیگر کشورها و همچنین دستیابی به جایگاه مشخص و قابل توجهی از تجارت منطقه‌ای و جهانی محصولات دانش‌بنیان ذیل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری شکل گرفته است.
دانشگاه هایتک واقع در ماهان شهرستان کرمان در فاصله ۲۸ کیلومتری شهر کرمان از بزرگراه هفت باغ علوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha