دشمن با جنگ ترکیبی به‌ دنبال تحریف دفاع مقدس است

تربت حیدریه- ایرنا - رییس دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تربت‌حیدریه با تاکید بر این که ایثارگران باید به تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس بپردازند گفت: اگر روایت نکنیم برای ما روایت خواهند کرد، چرا که دشمن با جنگ ترکیبی به‌دنبال تحریف دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی باقرزاده روز چهارشنبه در همایش تکریم و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در تربت‌حیدریه افزود: دفاع مقدس مانند کوه و معدن طلایی است که در اختیار قرار دارد و اگر بتوان از این گنجینه استفاده لازم را برد مشکل اقتصاد و وضعیت معیشت مردم هم حل می‌شود.

وی ادامه داد: این معدن طلا چنانچه استفاده نشود بیگانگان همان طور که معادن و منابع کشورهای همسایه را به یغما بردند برای به یغما بردن منابع و ثروت و داشته های کشور ما هم طمع می‌کنند.

رییس دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه گفت: دفاع مقدس گنجینه تمام ناشدنی است که تا سال‌ها قابلیت استخراج دارد که می‌توان این گنجینه و تجربیات را برای نسل جوان تبیین کرد.

باقرزاده افزود: رزمندگان حداقل می‌توانند با ضبط خاطرات خود در این نشر همگانی کمک کنند چرا که بیان این خاطرات و عملیات‌ها و نوع رفتار فرماندهان و رزمندگان و انتقال برای نسل جوان بسیار موثر است.

در این مراسم از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در تربت‌حیدریه تجلیل شد.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این منطقه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار ۲ هزار و ۱۶۲ نفر به شهادت رسیدند.

شهرستان تربت حیدریه به تنهایی هزار و ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده در دوران دفاع مقدس داشته است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha