۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85607223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی :  بخش گردشگری البرز پروژه های مهم زیر ساختی در دست اقدام دارد

کرج – ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به مشارکت بالای بخش خصوصی در ساخت امکانات رفاهی و اقامتی استان اعلام کرد: بخش گردشگری البرز پروژه های مهم زیر ساختی در دست احداث و تکمیل دارد.

به گزارش ایرنا، رحیم خاکی روز چهارشنبه در نشست خبری گفت : اکنون پروژه های متعددی در زمینه ساخت مراکز و تاسیسات اقامتی و رفاهی در دست اقدام است که تا ۲ سال آینده به تدریج مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل هتل‌، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بومگردی و طرح‌های گردشگری کشاورزی است.

خاکی گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی البرز، گردشگری کشاورزی استان در حال شکل و رونق است .

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه اکنون پروژه های مرمت آثار تاریخی استان شتاب گرفته است، گفت: از سال گذشته تاکنون۱۸ کارگاه مرمتی در ۱۰ اثر تاریخی استان فعال شده‌ است .

وی بازسازی کاخ تاریخی شهرستانک کرج با واگذاری به بخش خصوصی از طریق صندوق احیاء اماکن فرهنگی و تاریخی و تلاش برای فراهم شدن زیر ساخت‌های آن از مهمترین اقدامات برشمرد.

خاکی افزود: مرمت کاخ تاریخی در گچسر نیز توسط بخش خصوصی و با نظارت میراث‌فرهنگی در حال انجام است که اقدامی ارزنده در این مکان است.

این مسوول ، تشکیل انجمن خیربن میراث‌فرهنگی در استان البرز را رویدادی مبارک توصیف کرد و یادآور شد: اکنون مسیر قانونی برای مشارکت خیرین در احیای میراث فرهنگی شکل گرفته است.

استان البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha