۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85607294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی استان اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد

۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85607294
هواشناسی استان اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد

اردبیل- ایرنا- اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل با توصیف پدیده‌های جوی مورد انتظار در روزهای پیش‌رو، هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱صادر کرد.

به گزارش ایرنا، مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی و همراهی آن با ناپایداری‌های محلی از اواخر وقت امروز (چهارم مهر) تا عصر پنجشنبه (پنجم مهر) مورد انتظار است.

در این اطلاعیه آمده است: رخداد تندبادهای لحظه‌ای، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، رخداد تگرگ به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها در نوار شرقی استان به ویژه بخش‌هایی از رضی و گرمی، خلخال، انگوت، سرعین، نیر و نمین پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به ویژه در دامنه کوه‌ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در بازه زمانی مورد اشاره وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به شهروندان توصیه کرده است از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

خودداری عشایر از چرای احشام در دامنه کوه‌ها و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی به منظور پیشگیری از خسارت از دیگر تاکیدات اداره کل هواشناسی استان اردبیل است.

بر همین اساس احتمال اختلال در عملیات پروازی و فعالیت‌های فرودگاهی وجود دارد.

آسمان اردبیل در حال حاضر صاف تا قسمتی ابری، سرعت وزش باد حدود ۲۹ کیلومتر بر ساعت و دمای هوا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha